KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/március
KRÓNIKA
• Gaál István: Herczenik Miklós (1930–1985)

• Breitner Miklós: Haldoklik-e a magyarfilm? Ár – költség – haszon
• Breitner Miklós: Interjú Drecin Józseffel a Művelődési Minisztérium államtitkárával Vita a filmgyártásról
• Lugossy László: Fantomgazdaság Vita a filmgyártásról
• Zalán Vince: Egy kelet-európai fotográfus Embriók
• Zsugán István: Arc ellenfényben Beszélgetés Zolnay Pállal
• Almási Miklós: Zsúfolóoptikával Visszaszámlálás
• Schubert Gusztáv: Elvis Presley azt üzente Beszélgetés András Ferenccel
• Bikácsy Gergely: Erosz túszai Az érzékek birodalma
FESZTIVÁL
• Fáber András: Kitörési kísérlerletek Nantes
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Itt élned, halnod kell
• Lukácsy Sándor: Ördögi kísértetek
• Koltai Ágnes: Te már nagykisfiú vagy
• Barna Imre: Káosz
• Barna Imre: A piszkos ügy
• Dés Mihály: Quilombo
• Ardai Zoltán: Az óriás
• Barna Imre: IV. Henrik
• Baló Júlia: Jörgensen, a zsaru
• Hegyi Gyula: Az ágyúgolyó futam
• Kapecz Zsuzsa: Azt mondják, baleset
• Faragó Zsuzsa: Farkasverem
• Hirsch Tibor: Lopják a koporsómat
• Gáti Péter: Hajmeresztő hajnövesztő
TELEVÍZÓ
• Forgács Éva: Sokkolás gyengeárammal A televízió és a képzőművészet
• Nemes Nagy Ágnes: Az új Laodameia Babits drámája a képernyőn
KÖNYV
• Balassa Péter: Egy tanulmánykötet értelme

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nyomul a 8. Dimenzió!

Tamás Amaryllis

 

A sci-fi-paródia kiindulópontja: Orson Welles hírhedt csínytevése, a Világok harca című rádiójáték valódi tudósítás, tényriport volt mégis. A Tízes Bolygóról fél évszázada a Földre száműzött bűnözők, a szupermen Buckaroo Banzai (popsztár, atomfizikus, agysebész, nindzsa egy személyben) és a Föld körül keringő nyolcadik dimenzióbeli űrlények abszurd kavalkádjában talán csak az mozog otthonosan, aki a Cliffhangertől a Talen kardján keresztül a Külvárosi kommandóig és a Robotzsaruig általános műveltséget szerzett az amerikai akciófilmek legjavából. A fáma szerint e kalandfilm áltudományos mikrokozmoszának hatalmas rajongótábora van, méltatói a Rocky Horror Picture Show kultuszához mérik sikerét.

„Nem egyedül maguknak mesélek” – jelenik s szólal meg a Közjáték felejthetetlen gagauz hercegnője emlékezetem képernyőjén, blődli-bámulás közben. Füst Milán–Enyedi Ildikó öt percben villantották fel az emberi történelem képtelenségét. Itt két órán keresztül nyomul a 8. dimenziónak titulált militarista technikai univerzum, hogy nevessünk s felejtsünk. És kizárólag nekünk mesélnek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/11 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1305