KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/március
KRÓNIKA
• Gaál István: Herczenik Miklós (1930–1985)

• Breitner Miklós: Haldoklik-e a magyarfilm? Ár – költség – haszon
• Breitner Miklós: Interjú Drecin Józseffel a Művelődési Minisztérium államtitkárával Vita a filmgyártásról
• Lugossy László: Fantomgazdaság Vita a filmgyártásról
• Zalán Vince: Egy kelet-európai fotográfus Embriók
• Zsugán István: Arc ellenfényben Beszélgetés Zolnay Pállal
• Almási Miklós: Zsúfolóoptikával Visszaszámlálás
• Schubert Gusztáv: Elvis Presley azt üzente Beszélgetés András Ferenccel
• Bikácsy Gergely: Erosz túszai Az érzékek birodalma
FESZTIVÁL
• Fáber András: Kitörési kísérlerletek Nantes
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Itt élned, halnod kell
• Lukácsy Sándor: Ördögi kísértetek
• Koltai Ágnes: Te már nagykisfiú vagy
• Barna Imre: Káosz
• Barna Imre: A piszkos ügy
• Dés Mihály: Quilombo
• Ardai Zoltán: Az óriás
• Barna Imre: IV. Henrik
• Baló Júlia: Jörgensen, a zsaru
• Hegyi Gyula: Az ágyúgolyó futam
• Kapecz Zsuzsa: Azt mondják, baleset
• Faragó Zsuzsa: Farkasverem
• Hirsch Tibor: Lopják a koporsómat
• Gáti Péter: Hajmeresztő hajnövesztő
TELEVÍZÓ
• Forgács Éva: Sokkolás gyengeárammal A televízió és a képzőművészet
• Nemes Nagy Ágnes: Az új Laodameia Babits drámája a képernyőn
KÖNYV
• Balassa Péter: Egy tanulmánykötet értelme

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Nappali őrség

Szalóky Bálint

Dnyevnoj dozor – orosz, 2006. Rendezte: Timur Bekmambetov. Szereplők: Konstantin Kabenszkij, Vlagyimir Menysov, Maríja Porosína. Forgalmazó: InterCom. 140 perc.

 

A nagyszabású orosz fantasy-trilógia első felvonása, a 2005-ös Éjszakai őrség példa nélküli nemzetközi sikert aratott, a Nappali őrség tehát már kitaposott ösvényen lépked, hozva, ami elvárt volt tőle. Az amerikai marketingkampányokat megszégyenítő módon beharangozott, 2006 január elsején bemutatott második etap minden korábbi bevételi rekordot megdöntött Oroszországban, szépen maga mögé utasítva a tengerentúlról érkező dömpinget. A Sötétség és Fény erőinek hosszú évszázadokon átívelő, napjaink Moszkvájában zajló összecsapását szövi tovább a film, ügyesen építve a korábban megismert fantasy-világra. A vámpírok, boszorkányok és a határvonalon meghúzódó, mindig éber őrség krónikása, Timur Bekmambetov ismét bebizonyítja, hogy lehet az óceán innenső oldalán is majdnem olyan látványos akciójeleneteket fabrikálni, mint a Mátrix- vagy éppen A Gyűrűk Ura-trilógiában – tehetségben nem, inkább csak pénzben van errefelé hiány. A Nappali őrség érdekessége mégsem a hollywoodi klisék némi humorral is átszőtt, jeles másolásában, hanem a bevett recepteket feljavító, hamisítatlan orosz ízekben rejlik: a történelmi emlékeket kitörölhetetlenül magán viselő moszkvai környezetben, vodkabűzös leheletű, sörhasú hőseiben és kiélt arcú asszonyaiban. Hamarosan kiderül, mit akar vagy tud megőrizni ebből Bekmambetov első, Wanted című amerikai filmjében.

Extrák: werkfilm; előzetes.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/03 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9367