KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/április
POSTA
• Kovács Dénesné: Ki nem ismeri Hammettet?
FILMSZEMLE
• Ágh Attila: Kényszerfiatalok és a történelem
• Schubert Gusztáv: Töredékek dramaturgiája Beszélgetés Székely Gáborral
• Zalán Vince: A krónikás ember Bábolna
• Reményi József Tamás: Övön alul Falfúró
• Szilágyi Ákos: A rendetlenség varázsa Beszélgetés az elfogulatlan filmezésről
• Koltai Ágnes: Hollywoodi suszterek Szerelem első vérig

• Hankiss Elemér: Üde és gyilkos naivitás Keserű igazság
• Faragó Vilmos: Háború és háború Jöjj és lásd
• Ardai Zoltán: Boldogságmontázs Dziga Vertov, a filmszem-ember
• Bikácsy Gergely: Hidegtál, sok késsel Bűnügyi film francia módon
FESZTIVÁL
• Báron György: Tükröződések London

• Mándy Iván: Marlene Dietrich
• Dárday István: Az elmulasztott reform Vita a filmgyártásról
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Nincs kettő négy nélkül
• Nóvé Béla: A kövek ura
• Báron György: A tiszteletbeli konzul
• Kapecz Zsuzsa: Vitorlás a láthatáron
• Máté J. György: A smaragd románca
• Upor László: Vaskos tréfa
• Baló Júlia: Mi lenne, ha...
• Farkas Ágnes: Váratlan fordulat
• Mészáros István: Nap, széna, eper
• Bérczes László: A borotvás gyilkos
• Vida János: Fehér lótusz
TELEVÍZÓ
• Szekfü András: A műsorszóró műhold jelen és jövője Televíziók versenye
• Boros István: A hold árnyékában... Budapestről nézve
KÖNYV
• Ardai Zoltán: Marlene, stílus nélkül

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Hartley-Merrill nemzetközi forgatókönyv-író pályázat

(X)

 

A Hartley-Merrill International Screenwriting Prize egy évente megrendezésre kerülő nemzetközi forgatókönyv-író pályázat a Nemzetközi Filművészeti Alap (Foundation for International Film Artists) az Amerikai Írószövetség (Writers Guild of America, West) és az Amerikai Mozgókép Szövetség (Motion Picture Association of America) közös szervezésében. A díjat 1989-ben a Los Angeles-i RKO Pictures vezetői, Ted Hartley és Dina Merrill alapították. Eddig huszonkilenc ország csatlakozott a versenyhez, de a bekapcsolódó országok száma évről évre nő.

 

A pályázat első fordulójában az egyes országok nemzeti zsűrijei hoznak döntést, majd az általuk kiválasztott győztes forgatókönyvek vesznek részt a Los Angeles-i végső megmérettetésen. Az amerikai zsűri olyan neves személyiségekből állt az elmúlt években mint Frank Pierson, Alan Ball, Levy Antal, Linda Seger. Az általuk legjobbnak ítélt forgatókönyv írója a pénznyereményen túl lehetőséget kap a Sundance Intézet Filmmaker’s Lab kurzusán való részvételre is.

 

A pályázat idei magyar kiírói:

 

Filmjus Alapítvány

Film.hu

Future Films

chello-premierpark.hu

mozinet.hu internetes filmportálok és a

Hartley-Merrill Pályázat magyarországi képviselete.

 

Pályázati feltételek:

 

A pályázat bárki számára nyitott, aki legfeljebb egy megfilmesített nagyjátékfilm forgatókönyvével rendelkezik. Műfaji megkötés nincs.

Nevezési díj: 15.000 Ft + áfa.

 

A magyarországi verseny első helyezettje a továbbjutáson túl elnyeri a THE MOTION PICTURE ASSOCIATION különdíját, valamint meghívást kap a Hartley-Merrill Pályázat kelet-európai forgatókönyvíró-műhelyébe.

 

A pályázatok beérkezésének határideje: 2006. febr. 1.

Eredményhirdetés: 2006. március 1.

 

További részletes kiírás a www.premierpark.hu, a www.magyar.film.hu és a www.mozinet.hu weboldalakon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/01 03. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8470