KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/május
KRÓNIKA
• N. N.: Hírek Roger Leenhardt; Anne Baxter; Lilli Palmer
• N. N.: Hibaigazítás

• Kornis Mihály: A történelem csinos rabszolgái Jancsó Miklós olasz filjeiről
• György Péter: A mulandóság építészei A magyar film díszletvilága
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Vége a misének? Nyugat-Berlin
• Antal István: Filmezzetek, testvéreim! Beszélgetés Jonas Mekasszal

• Bródy András: Mozi a víz alatt Vita a filmgyártásról
• Kovács András Bálint: A szorongás képei Az expresszionizmus és a film
• Márton László: Térfátum, síklátvány, ponteszme Fritz Lang filmjeiről
• N. N.: Fritz Lang filmjei
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Bikácsy Gergely: A rejtőzködő kamera Eric Rohmer
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Képvadászok
• Bérczes László: Az elvarázsolt dollár
• Ardai Zoltán: Szerelmi lázálom
• Faragó Zsuzsa: A part
• Koltai Ágnes: Vad banda
• Kovács András Bálint: Végtelen nappalok
• Szemadám György: Elpidio Valdes
• Kovács András Bálint: Ottó, az orrszarvú
• Vida János: Aladdin és a csodalámpa
• Máté J. György: Egyéniség
• Gervai András: Háborúban nőttem fel
• Bársony Éva: Patorale Heroica
• Hegyi Gyula: A lótolvaj lánya
KÖNYV
• Almási Miklós: A maradandóság katalógusa
• Fáber András: Ember, gép, idő

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Aleksander ¦cibor-Rylski

N. N.

 

Aleksander ¦cibor-Rylski regényíróként kezdte pályafutását, Szén című regénye 1950-ben jelent meg, majd ismert forgatókönyvíró lett. 1963-tól saját maga is több filmet rendezett. Egy házasság hétköznapjai (1963), És aztán Mexikó! (1965), Farkasvisszhang (1968) című filmjeit Magyarországon is bemutatták. A lengyel film első, 1957–58-as fellendülése elválaszthatatlan nevétől, ő írta többek között Kawalerowicz Árnyék (1956) című filmjének forgatókönyvét, de dolgozott Jan Rybkowskival, Ewa és Czesław Petelskivel, s később Andrzej Wajdával. Ő írta a Stefan Żeromski Hamvak című regényéből készült A légió (1965) forgatókönyvét, amely hazájában nagy vihart kavart. A kritikusok szerint a forgatókönyv és a film meghamisította a lengyel újromantikus próza kiemelkedő egyéniségének történelemszemléletét. A Márványember (1977) és a sokat vitatott, publicisztikus hevületű Vasember (1981) társírója volt. Varsóban, április 3-án hunyt el.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/08 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8180