KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/április
• Kornis Mihály: A krízis – és a divatja
• Nóvé Béla: Happening helikopter-huzatban
• Reményi József Tamás: Both Benedek emlékműve Hajnali háztetők
• Székely Gabriella: Input – output Csók, anyu
• Lukácsy Sándor: Mit takar el a fügefalevél? Banánhéjkeringő
• Pošová Kateřina: Túl sok a színes csomagolás Beszélgetés Jiří Menzellel
• Koltai Ágnes: Hit, remény, félelem O-bi, O-ba, avagy a civilizáció vége
• Matos Lajos: Vigyázat! Jön a habverő! Gyilkos robotok
• Bikácsy Gergely: Don Quijote győzelme Buñuel Mexikóban
MÉDIA
• György Péter: Reklámkorszak Remlámfilm
• Lajta Gábor: Mona Lisa szereti a banánt Reklám és művészet
• Koltai Ágnes: „Gondolkodjon, érdemes!” A magyar reklámfilmekről
• Szemadám György: A rek-lám-fil-mek fon-to-sak! Reklámfilm
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: Silverado
• Vida János Kvintus: Esti eső
• Hegyi Gyula: A tuareg bosszúja
• Baló Júlia: Szerepcsere
• Farkas Ágnes: Éden akció
• Faragó Zsuzsa: Csulandra
• Faragó Zsuzsa: Rám zuhant az éjszaka
• Tamás Amaryllis: Emlékek, emlékek
• Gáti Péter: Bagoly mondja verébnek
• Tamás Amaryllis: Becéző szavak
KÖNYV
• Báron György: Egy szerelem krónikája
KRÓNIKA
• N. N.: Levélváltás az amatőrfilmről

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bűntársak

Tamás Amaryllis

 

Az erotikus thriller ellentmondásos terepén a kerttervező Xinia Kelly (főállásban: Jennifer Beals-szépségű, Mata Hari-talentumú tolvajlány) és a kígyótenyésztő Bram Hatcher (hivatása: nyomozó) villódzó találkozását követi a néző. Ki-ki arra veheti az irányt, amerre kalandvágya, kíváncsisága engedi.

A történet – elsősorban a színészi alakításoknak köszönhetően – a lélek és a test rejtett bonyodalmainak kiismerhetetlen tárháza. Ugyanakkor banális „cselédnóta” a szeretet és az önzés, az erotika és a túlélés ösztönlabirintusáról. Az igazságszolgáltatásnak eredetileg ellentétes pólusán álló „bűntársak” – egymás megismerésének oda-vissza játékában – a közös bűnben az ősi mitológiáihoz hasonló gigantikus zsákutcába tévednek.

S ahogy a – Mínosz király erotikus szenvedélytől megszállott hitvese és a szép fehér bika nászának torzszülöttjét rejtő – knosszoszi palota zegzugos folyosói is egyre inkább útvesztővé váltak, úgy e mai Pasziphaé-tolvajkirálynő és rendőrzubbonyba bújt kedvesének minotaurusza (a bőröndnyi pénz) sem reménykedhet túl kegyes végben. Az alkotók mindenesetre meghökkentő és kegyetlen poénnal, fondorlatos csattanóval az utolsó percekben a gyengébbik (?) gonosztevő mellé állnak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/10 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3830