KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/szeptember
• N. N.: Körkérdés Film és képzőművészet
• N. N.: Film és képzőművészet
• György Péter: A klasszikus avantgardtól a videóig
• Gerő György: Film
• Kovács András Bálint: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Lajta Gábor: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Peternák Miklós: A vetített pék
• Szemadám György: Hüpnosz avagy a mértéktelenség csábítása
• Lajta Gábor: Francis Bacon és a tértől sebzett test
• Beke László: Film Möbius-szalagra Erdély Miklós munkásságáról
• Antal István: A film és képzőművészt kapcsolatáról Beszélgetés Erdély Miklóssal
• Révész László: Műfény paletta
• Forgács Éva: Kamera és képkeret Beszélgetés operatőrökkel
• N. N.: A film és képzőművészet kapcsolatáról a Filmvilágban

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nap, széna, eper

Mészáros István

 

A cseh humor leleményeit és sablonjait fölvonultató filmben, ha a falu tanítónője trillázik – sütni fog a nap, ha rosszkedvűen és falsul énekel, akkor minden bizonnyal eső várható. Amikor a falu szépkeblű üdvöskéje és a szomszéd fiú találkozik, általában széna is kerül alájuk. Az egyetlen, ami hiányzik, és csupán a címben jelenik meg: az eper.

Minden egyéb megtalálható: naiv, de tehetséges ifjú, aki a tehenek tejhozamának növelésével váltaná meg a világot, ágyhoz kötött, részeges nagymama, egy aranyos kisfiú, aki megmérgezi a nyulakat, csakhogy már változzon az étrend. Van egy joviális, 300 éves kísértet, egész vásznat betöltő telehold, és vannak muzikális tehenek.

Az igazi főszereplő azonban az Isten háta mögötti falu, ahol az öregasszonyok nyomkereső indiánok módjára lesik ki a mindenkori pletyka-témát, és csupán a megyei párttitkárt félik, ám az újabb látványért még az ő fejéről is leverik a kalapot.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/04 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5862