KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/szeptember
• N. N.: Körkérdés Film és képzőművészet
• N. N.: Film és képzőművészet
• György Péter: A klasszikus avantgardtól a videóig
• Gerő György: Film
• Kovács András Bálint: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Lajta Gábor: Alkalmi dialógus a kép-telen filmről
• Peternák Miklós: A vetített pék
• Szemadám György: Hüpnosz avagy a mértéktelenség csábítása
• Lajta Gábor: Francis Bacon és a tértől sebzett test
• Beke László: Film Möbius-szalagra Erdély Miklós munkásságáról
• Antal István: A film és képzőművészt kapcsolatáról Beszélgetés Erdély Miklóssal
• Révész László: Műfény paletta
• Forgács Éva: Kamera és képkeret Beszélgetés operatőrökkel
• N. N.: A film és képzőművészet kapcsolatáról a Filmvilágban

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Árnyékbokszoló

Dávid Tibor

Az elmúlt idők számtalan bűnügyi filmjének nagymenői után Fengler mozidarabja rendhagyó módon az alvilág örök veszteseit mutatja be. A frankfurti kocsmák világából két fiatalember próbál kitörni, no persze nem egyenes úton. A kisstílű bűnözők egy profi banda orra elől elhalásznak egy nagy értékű heroinszállítmányt. A bűnözők farkastörvényei azonban nem adnak kegyelmet. Sajnos az alkotók a film végéig nem tudják eldönteni, hová helyezzék a hangsúlyt: a két főhős és a periférikus környezet szociográfiai mélységű bemutatására vagy a műfaj feszültségteremtő fogásaira. A két gengszterjelölt figurája hiteltelen, a színészek játéka nem meggyőző erejű, éppen ezért ezek az alakok sem szimpátiát, sem pedig ellenszenvet nem váltanak ki. A film leghatásosabb része a befejezés, amelyben a két összetört férfi keserű nevetéssel fogadja a hozzájuk csapódó tinédzser társulási ajánlatát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/12 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7635