KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/november
• Szilágyi Ákos: Az emberiség beavatási halála Áldozat
• Báron György: Temetetlen zsarnok Vezeklés
• Reményi József Tamás: Holt idő Hosszú búcsúzások
• N. N.: B. Nagy László-emlékek
• Ágh Attila: A demokrácia iskolája Két választás Magyarországon
• Bikácsy Gergely: Hamueső Az utolsó kézirat
• Fáber András: Deviánsok a turul határán Hol volt, hol nem volt
• Koltai Tamás: Almáskert Érzékeny búcsú a fejedelemtől
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Szitakötőn Felső-Szavojában Annecy
• Létay Vera: Súlytalansági állapot München

• Antal István: Maya királynő Potré Maya Derenről
LÁTTUK MÉG
• Gazdag Gyula: Az én kis falum
• Nagy Zsolt: A halott Ember levelei
• Schubert Gusztáv: A Pókasszony csókja
• Vida János Kvintus: Keselyűket nem temetnek naponta
• Szemadám György: A Beverly Hills-i zsaru
• Schreiber László: A Kék Lovag kalandjai
• Gáti Péter: Ász
• Nagy Zsolt: A szél harcosai
VIDEÓ
• Kovács András Bálint: Alternatív videózás – itthon

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Szex a neten

Varga Zoltán

Middle Men – amerikai, 2010. Rendezte: George Gallo. Szereplők: Luke Wilson, Giovanni Ribisi, Kevin Pollack. Forgalmazó: Select. 108 perc.

Pajzán tinivígjátékot sejtet a magyar cím, holott az eredeti Middle Men illedelmesen a fõhõsre fókuszál, az eladók és a fogyasztók között közvetítõ kereskedelmi szakemberre, aki jelen esetben az internetes pornográfia számlázási manõvereit bonyolítja le. A Luke Wilson által játszott Jack Harris – aki egyben narrátora is a visszapillantásokban megelevenedõ cselekménynek – mérhetetlenül meggazdagodik ebbõl, a vagyonnal azonban együtt jár rosszakarói s kényszerû maffiakapcsolatai számának ugrásszerû megnövekedése is, amit elkerülhetetlen morális válsága súlyosbít, amely elõbb házasságát látszik fölemészteni, utóbb családját sodorja életveszélybe. A valós események szabados feldolgozásából született Szex a neten a Boogie Nights nosztalgikus pornókultuszát és a Nagymenõk lehengerlõ gengsztertablóját is megidézi (az internetes oldalak létrehozásával elért gazdagság okán pedig a Közösségi hálóval is rokon), ám a két nagy példaképnek csak sápadt örököse. Bár a kaliforniai miliõ megjelenítése és az 1997–2004 közötti idõszak felidézése hangulatos és találó – kivált azok a montázsszekvenciák ragyogóak, amelyeket Harris ironikus szövege erõsít –, a történések olyan pályát járnak be, amelyet számtalanszor láthattunk már, miközben bizonyos jelenetek elnagyoltsága és kínos mellékszálak (fõleg a terroristák pornófüggésérõl) ugyancsak rontanak az összképen. Kárpótolhat viszont az erõs színészgárda: Wilson mellett Giovanni Ribisi (mint a netpornót kieszelõ drogos kretének egyike), James Caan (egy hitvány ügyvéd bõrében) és Rade Serbedzija (orosz gengsztervezérként) gondoskodnak róla, hogy minõségi tálalásban kapjunk egy csokorra valót jórészt vérlázítóan degenerált és/vagy aljas karakterekbõl.

Extrák: audiokommentár, kimaradt jelenetek, alternatív jelenetek, bakiparádé, pofonmontázs.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/10 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10811