KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/november
• Szilágyi Ákos: Az emberiség beavatási halála Áldozat
• Báron György: Temetetlen zsarnok Vezeklés
• Reményi József Tamás: Holt idő Hosszú búcsúzások
• N. N.: B. Nagy László-emlékek
• Ágh Attila: A demokrácia iskolája Két választás Magyarországon
• Bikácsy Gergely: Hamueső Az utolsó kézirat
• Fáber András: Deviánsok a turul határán Hol volt, hol nem volt
• Koltai Tamás: Almáskert Érzékeny búcsú a fejedelemtől
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Szitakötőn Felső-Szavojában Annecy
• Létay Vera: Súlytalansági állapot München

• Antal István: Maya királynő Potré Maya Derenről
LÁTTUK MÉG
• Gazdag Gyula: Az én kis falum
• Nagy Zsolt: A halott Ember levelei
• Schubert Gusztáv: A Pókasszony csókja
• Vida János Kvintus: Keselyűket nem temetnek naponta
• Szemadám György: A Beverly Hills-i zsaru
• Schreiber László: A Kék Lovag kalandjai
• Gáti Péter: Ász
• Nagy Zsolt: A szél harcosai
VIDEÓ
• Kovács András Bálint: Alternatív videózás – itthon

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mianyánk kivan

Parádi Orsolya

 

A homoszexualitás tematikáját mindig is irigylésre méltóan természetesen és lazán kezelték a spanyolok. A melegek náluk a coming out-on rég túl vannak. Almodóvar mellett Manuel Gomez Pereira is foglalkozott már a testiség és a vágy természetével a nagysikerű Szájból szájba és Lábad között című opuszaiban. Új filmjében tükröződnek a közelmúlt nagy horderejű változásai a spanyol melegfronton: június óta az azonos neműek is házasságot köthetnek egymással.

A történet szerint az első kollektív meleg esküvőt készülnek megrendezni Madridban, egy tucatnyi meleg pár vár arra, hogy igent mondhasson kedvesének. A film hat pasi és mamáik fordulatokban gazdag két napját festi le humorral és a szokásos homo-sztereotípiák elkerülésével. A nagy döntés előtt álló fiúk között adódó problémák teljesen életszerűek és bármelyik hetero párra érvényesek lehetnek. A szociális különbségeket megfejeli a szülők erős személyisége és gondoskodási ösztöne. Még egy kiugrási kísérlet is történik, és néhány összeomlást is kihordanak lábon hőseink, hogy a történet végére az anyák, a Királynők segédletével mégis a helyére kerüljön minden.

Pereirát dicséri, hogy fantasztikus színészgárdát hozott össze a legnagyobb spanyol színésznőkkel: Verónica Forquét, az egzaltált nimfománt Kikaként ismertük meg, Carmen Maura az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén főhőse volt. Marisa Paredest is sokszor láttuk Almodóvar filmjeiben, például a Titkom virágában. Itt ünnepelt színésznőt játszik, aki fia révén kerül párba a Rossz nevelésben papot alakító Lluís Homarral, saját spanglit szívó kertészével. Kettejük jelenetei a kiváló alakítások és a klasszikusan megtekert történet mellett a komédia legjobb pillanatait adják. Ha meleg pasi lennék, azonnal elvinném a szüleimet erre a filmre. Sőt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/01 61-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8496