KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/december
FILMFŐISKOLA
• Vitray Tamás: Lázadni vagy beilleszkedni? Beszélgetés művész-tanárokkal
• Sipos Júlia: Nem kíváncsiak rád igazán Beszélgetés volt hallgatókkal

• Kézdi-Kovács Zsolt: Töredék egy filmrendezőről Gábor Pál halálára
• Szemadám György: Egy mitikus filmtabló A szurámi vár legendája
• György Péter: Rossz közérzet a filmszínházban Filmgiccs
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Olmi diszkrét bája Velence
• Létay Vera: Nemzedékek árnyjátéka Locarno

• Takács Ferenc: A kudarc igézete John Huston, a Kézműves
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Elek Judit: A bengáli vándor Satyajit Ray
• N. N.: Satyajit Ray filmjei
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: A misszió
• Schubert Gusztáv: A város és a kutyák
• Tamás Amaryllis: Sem fedél, sem törvény
• Szemadám György: A szerelem és magány játékai
• Tamás Amaryllis: Lavardin felügyelő
• Faragó Zsuzsa: Szívfájdalom
• Báron György: Férfiak
• Hirsch Tibor: Pinocchio
• Gáti Péter: Asztal öt személyre
KÖNYV
• Faragó Vilmos: A szavak megőrzött jelentése
KRÓNIKA
• K. K. I. : Elment egy filmográfus
• N. N.: Bob Fosse (1925–1987)

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szerelmek, esőcseppek

Schubert Gusztáv

 

Emlékezem... írhatta volna műve fölé Fellini nyomán Karel Kachyna. Filmje ugyanis tárgyában, fordulataiban minduntalan az Amarcordot idézi. Ám a megfiatalító elixír receptjét nem sikerült pontosan ellesnie mesterétől. Kajda prágai gyermek- és kamaszéveinek krónikáját nézve az a bűverő, amely Fellininél mindvégig fogva tart, legfeljebb röpke pillanatokra keríti hatalmába a nézőt: egy őspeep-show ordenáré sellője, a különvonata ablakában maszkfehér arccal merengő román király, a ®iľkovi Parádou (ide vetődik a főhős szerelmével) rejtőzködő urának, faunjának (Hruąinský játssza) láttán.

Karel Kachyna, aki a hatvanas évek közepén olyan alkotásokkal hívta fel magára a figyelmet, mint az Éljen a köztársaság és a Szekérrel Bécsbe, az új hullám „levonulása” után, annak éltető sodra nélkül, ez alkalommal, ilyen, tehetségesen gyenge filmet készített.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/01 48. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6711