KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/január
• Koltai Tamás: Mindez már megtörtént velünk Beszélgetés Gothár Péterrel
• Reményi József Tamás: Lélegzet nélkül Grúz filmek krónikája
• Böszörményi Géza: Fekete macska sötét szobában Pasztorál
• Szilágyi Ákos: Barátom, a filmreklám
• Bikácsy Gergely: Tajtékos évek A nouvelle vague születése
• Kovács András Bálint: Kultúra és halál Az új hullám szabadsága
A FILMVILÁG MOZIJA
• Schubert Gusztáv: A kollektív Übü Tűz van, babám!
FILMFŐISKOLA
• Zsugán István: Mennyit ér egy rendezői diploma? Beszélgetés Herskó Jánossal
• Pap Pál: Lengyelországban – és Ausztráliában Beszélgetés Jerzy Toeplitz professzorral
• Dobos Éva: Három Világ diákjai Beszélgetés Humberto Solas Kubai rendezővel
• Vincze Lajos: Debütánsok A holnap grúz filmes nemzedéke
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Szellem a dobozból Gdynia
• Zalán Vince: Fekete festmények Mannheim
LÁTTUK MÉG
• Szemadám György: Szerelem második vérig
• Nagy Zsolt: Yesterday
• Hirsch Tibor: A harmadik fokozat
• Gáti Péter: Bocsáss meg!
• Faragó Zsuzsa: Kobra
• Kovács Ágnes: Az utolsó kívánság
• Tamás Amaryllis: A vihar

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

9 és 1/2 hét

Tamás Amaryllis

 

Melodrámának álcázott szoftpornó: a szerelmet kereső szirén (Kim Basinger) és a „bujakórban” szenvedő „titokzatos” ügynök (Mickey Rourke) erotikus kalandja.

A gyengéd és türelmes John kisfiús tekintetétől azonnal elcsábuló Elizabeth kezdetben mindenre gondol, csak arra nem, hogy egy megtervezett, aljas színjáték szinte hipnotizált szereplője lesz. Hogy a szerelmi tivornyában a Férfi a kilenc és fél hét alatt eljut majd a végsőkig: megalázza, csak azért, hogy megtudja, egészen a hatalmában tartja-e. Feltehetően a női nem rabjaként vált zsarnokká a nők felett, a rövid és szenvedélyes kapcsolatukat átszövő heves szexualitás csak taktikai lépés. A teljes kiszolgáltatottságig a Nőt mégsem ez, hanem feltétlen odaadása juttatja el. Elizabethnek a viszonzás követelménye nélküli szeretni tudást, Johnnak a másikban való feloldódás kockázatát kellene vállalni... Mindkettőjükből hiányzik a szeretet a másik iránt, így a – benne lüktetni a másik sorsában – csak kínzó vágy marad. Erotikus tűzijátékuk: elszalasztott lehetőség, mert önmagukban nem képesek a szeretetet észrevenni. Küzdelmük a tökéletes nemiségért Boris Vian-i figurákéhoz hasonló, mintha a botrányos Köpök a sírotokra vad erotikája elevenedne meg a filmkockákon, e filmes bestsellerből azonban hiányzik a viani együttérzés. „Dehát Amerikában nem csinálnak nagy ügyet az olyan formák kisajátításából, amelyek sikerrel kecsegtetnek”.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1990/01 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4687