KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/március
• Vitézy László: „Úgy érezte, szabadon él” Részletek Vitézy László dokumentumfilmjéből
• Reményi József Tamás: Csak egy bűne van A Dunánál
• Magyar Bálint: A falusi színtér A szociológus szemével
A FILMVILÁG MOZIJA
• Fáber András: A popkrisztus pokoljárása Mechanikus narancs
• Ciment Michel: Elvetemült figurák Beszélgetés Stanley Kubrickkal

• Bikácsy Gergely: Alkímia Dél
• Báron György: A vakációzás nehézségei A zöld sugár
• Barabás Klára: A klip őse Marcel L’Herbier művének újjászületése
• Hudra Klára: A szívtelen asszony
• Barabás Klára: A csonka filmek doktora Beszélgetés Szilágyi Attilával
FESZTIVÁL
• Ardai Zoltán: Az ezredik kép Nyon
• Létay Vera: Civilizációs virágoskert Tokió
LÁTTUK MÉG
• Schubert Gusztáv: Útvesztő
• Koltai Ágnes: Őrizet
• Szemadám György: A dzsungel könyve
• Nagy Zsolt: Onimasza
• Tamás Amaryllis: Reméljük, lány lesz
• Tamás Amaryllis: Fiú nagy fekete kutyával
• Gáti Péter: Szeretem a denevéreket
VIDEÓ
• Pataki Gábor: ...a teória aranyló fája zöld Kasseli jegyzet
• Boros István: Luxus? Szűkülő kazettapiac

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nekem 8

Tamás Amaryllis

 

A pezsgő komédia, fergeteges blődli mosolyognivaló együgyűségével, váratlan gegkavalkádjával – Tim Robbins és Martin Lawrence színészi jutalomjátéka.

A feleségébe szerelmes, nagyranőtt „iskolásfiú”, a reklámszakember Nick Beam egy szép napon kínos félreértéshez igazítja további sorsát. Féltékenységének mitikus hatóereje szinte médiummá változtatja, transz-állapotban fordul ki önmagából. A lelkében még mindig együtt van kedvesség, ragaszkodás, szerelem, szeretet, harag, féltés, kegyetlenség – de jóideig hagyja, hogy letaglózza s mértéktelenné növekedjék benne a féltékenység ördöge, akár valamifajta érzékfeletti démon. Amikor eredendően béketűrő alaptermészetén eluralkodik a mánia, egyre távolabb kerül önmaga újrahódításának lehetőségétől.

A káoszban Nick útjába kerül a munkanélküli T. Paul, aki éppen a dilettáns rablóból profivá válást gyakorolná hősünkön. Az idegen családjával kialakuló bizarr „akolmeleg” kapcsolat segíti hozzá Nick Beamet, hogy helyretolja a „kizökkent időt”, hogy biztonságra áhítozó, alaptalan félelme agycsapásra megszűnjön, hogy az árnyékos oldalról újra átsétálhasson a gyanútlan szerelmes időtlen kamasz-dimenziójába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1587