KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/május
• Márton László: Az együttérzés díszletei Berlin, Alexanderplatz
• Györffy Miklós: Forgatókönyvírók részvénytársasága beszélgetés Michael Töteberggel
• Papp Zsolt: A szubjektív tényező Helke Sander és a nyugatnémet ’68
• N. N.: NSzK filmhét
• Zalán Vince: Péter és Pál Törvénysértés nélkül
• Schubert Gusztáv: A vaskorszak végén Szorításban
• Koltai Ágnes: Görbe folyosók Kiáltás és kiáltás
• Ardai Zoltán: A macska nyolc éve A „csehszlovák új filmről”
FESZTIVÁL
• Fáber András: Mit hoz a szél? Nantes
• Székely Gabriella: Kairó kék bársonya Kairó

• Barna Imre: Nulla rosa est A rózsa neve
• Kovács István: Maradandóság és mulandóság Beszélgetés Andrzej Wajdával
LÁTTUK MÉG
• Faragó Vilmos: Küldetés Evianba
• Nóvé Béla: Zeneszalon
• Báron György: A halálosztó
• Gáti Péter: Más, mint a többi
• Vida János Kvintus: A pokol katonái
• Bikácsy Gergely: A zsaru és a szex
• Biczó Dezső: Califar malma
• Tamás Amaryllis: Ez is elmúlik egyszer
KÖNYV
• Zalán Vince: Mécsláng

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nekem 8

Tamás Amaryllis

 

A pezsgő komédia, fergeteges blődli mosolyognivaló együgyűségével, váratlan gegkavalkádjával – Tim Robbins és Martin Lawrence színészi jutalomjátéka.

A feleségébe szerelmes, nagyranőtt „iskolásfiú”, a reklámszakember Nick Beam egy szép napon kínos félreértéshez igazítja további sorsát. Féltékenységének mitikus hatóereje szinte médiummá változtatja, transz-állapotban fordul ki önmagából. A lelkében még mindig együtt van kedvesség, ragaszkodás, szerelem, szeretet, harag, féltés, kegyetlenség – de jóideig hagyja, hogy letaglózza s mértéktelenné növekedjék benne a féltékenység ördöge, akár valamifajta érzékfeletti démon. Amikor eredendően béketűrő alaptermészetén eluralkodik a mánia, egyre távolabb kerül önmaga újrahódításának lehetőségétől.

A káoszban Nick útjába kerül a munkanélküli T. Paul, aki éppen a dilettáns rablóból profivá válást gyakorolná hősünkön. Az idegen családjával kialakuló bizarr „akolmeleg” kapcsolat segíti hozzá Nick Beamet, hogy helyretolja a „kizökkent időt”, hogy biztonságra áhítozó, alaptalan félelme agycsapásra megszűnjön, hogy az árnyékos oldalról újra átsétálhasson a gyanútlan szerelmes időtlen kamasz-dimenziójába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1587