KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/június
• Schubert Gusztáv: Egy percnyi csend A másik ember
• Ágh Attila: A gyengék ereje Nemzedéki vallomás Kósa ferenc filmjéről
• Kovács András Bálint: A másik nemzedék Beszélgetés egyetemistákkal
• Csepeli György: A vicc keserű bája Beszélgetés Bacsó Péterrel
• Kovács András Bálint: A Wenders-sztori folytatása Berlin felett az ég
• Fáber András: Ruttmann Berlinje Dokumentumok
• Klaniczay Gábor: Patetikus céltalanság A taxisofőr
• Reményi József Tamás: Paszternak nélkül Zsivago doktor
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Fények, megvilágítások Nyugat-Berlin
• Koltai Ágnes: Zsánerképek Clermont-Ferrand
• Tóth János: Pordenonei kincsek Némafilm-jegyzetek – nagyzenekarral
LÁTTUK MÉG
• Szemadám György: Kairó bíbor rózsája
• Nagy Zsolt: Diplomás örömlány
• Nóvé Béla: Érints meg és menj!
• Biczó Dezső: Tájkép, bútorokkal
• Gáti Péter: Bűnös férjem
• Ardai Zoltán: Ritz fürdőház
• Tamás Amaryllis: A csitri
• Vida János Kvintus: Távoli kiáltás
• Tamás Amaryllis: A halál ideje
KÖNYV
• Vértessy Péter: Filmközelben

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szerelmeim

Ambrus Katalin

 

Steno, a népszerű Piedone-filmek rendezője, most két „különös házasság” vidám történetét vitte filmvászonra.

Mit tegyen a feleség, ha szerelme túl sok elfoglalt házastársának? A vígjátéki válasz: menjen férjhez még egy férfihez. Annalisa, a jószándékú asszony még ezt az „áldozatot” is vállalja, s úgy tetszik, a bigámia ideális módszer a házi boldogsághoz. A bonyodalom természetesen elkerülhetetlen: az eddig gyermektelen asszonyról kiderül, hogy anyai örömök elé néz. Megkezdődik a kétségbeesett apakeresés, mely a történet folytatása érdekében reménytelen. A hősnő teendője tehát, hogy férjeit – eltitkolva a valódi indokot – megismertesse és megkedveltesse egymással. Ez olyan kiválóan sikerül, hogy – újabb bonyodalomként – a hűségesnek vélt férjek ugyanazzal a „hölggyel” csalják meg a „szolid” hitvest, aki megbántott szerelmeiben elhagyja csapodár férjeit. Persze a dolgok, ahogyan egy komédiához illendő, rendeződnek: Annalisa ikreivel mindkét férjét apaszerephez juttatja.

Habkönnyű vígjáték sok helyzetkomikummal, s bár a mulatságos szituációk egy része már máshonnan is ismerős, Monica Vitti temperamentumos alakítása az „ártatlanszemű” bigamista hősnő szerepében kétségkívül igen szórakoztató.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/08 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7369