KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/július
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• György Péter: Az erőszak mint stílus Izommozi
• Király Jenő: A borzalom esztétikája Izommozi
• Schubert Gusztáv: A leskelődő barbár Izommozi

• Barabás Klára: „A drog helyére beült a Szentlélek” Beszélgetés Xantus Jánossal
• Pajor Tamás: Rocktérítő
• Ardai Zoltán: A kultúrház romjain Úgy érezte, szabadon él
• Kovács András Bálint: Filmmágia A kommunikáció mítosza Bódy Gábor művészetében
• Zalán Vince: Kettős portré Bódy Gábor forgatókönyveiről
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Könnyű-e szabadabbnak lenni? Baku
• Zsugán István: Új hús? Sanremo
• Fáber András: Tűz és víz Isztambul
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: Szárnyas fejvadász
• Hegyi Gyula: K. u. K. szökevények
• Tamás Amaryllis: A bosszú színe
• Szemadám György: A halálraítéltek utcája
• Báron György: Nagy zűr Kis Kínában
• Torma Tamás: A három amigo
• Vida János: Rövidzárlat
• Tamás Amaryllis: A tizenötéves kapitány
KÖNYV
• Báron György: Alapfok

• Lázár István: Kollányi bárkái
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: Georges Franju

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Apróbb hibák

Reinecke Hubert

 

Rendszeresen, és igen nagy érdeklődéssel szoktam olvasni a Filmvilág számait. Többek között azért, mert nagyon jól informál, mindig aktuális, eléggé megalapozott kritikával elemzi az új filmeket. és a filmtörténetet sem hanyagolja el.

De most egy kritikai megjegyzéssel fordulok önökhöz. Akkor süllyed egy újság (vagy akármilyen elemző írás) minőségi színvonala, ha a magas nívójú kritikákban olyan apróbb hibák vannak, mint a Filmvilág 80/6. számának három cikkében.

1. Almási Miklós Aki ezt olvassa, hüje című írásában elemzi az American Graffiti című filmet. Cikkében a következő olvasható: „A fiatal George Lucas első filmjében egyetlen ilyen felirat sem látható.. azt sugallván, hogy Lucasnak az Ameritan Graffiti az első filmje, noha a Csillagok háborúja nyomán kitört „láz” során mindenki megtudhatta, hogy az első film a THX 1138.

2. Kulcsár Máriának a Kicsi a kocsi, de erős című filmről írt kritikájában olvasható, hogy a Verseny a javából Fate professzorának alakítója Peter Falk volt. Szegény Jack Lemmon, aki olyan nagy sikerrel alakította ezt a szerepet, és szegény Peter Falk, aki Fate professzor (Jack Lemmon) Jobb keze volt a filmben!

3. Hegedűs Tibor A csendestárs című filmről írt kritikájában – jogosan – sztárnak nevezi Elliot Gouldot. Ezért találom hiányosnak az utána következő felsorolást Elliot Gould filmjeiről. A kritikus tanulságául Elliot Gould további két, Magyarországon is bemutatott filmjét szeretném felsorolni: Földi űrutazás, MASH.

Véleményem szerint az általam említett két filmben bontakozott ki a leginkább Elliot Gould tehetsége és egyénisége.

Három kis hiba, amelyek dezinformálják az olvasót, ha nem tudja az igazságot, és felbosszantják akkor, ha tudja.

A továbbiakban is hű olvasója maradok újságuknak, és bízom abban, hogy a későbbiekben több figyelmet fordítanak az ilyen „apró” hibák kiküszöbölésére.

 

Tisztelettel:

Reinecke Hubert (Budapest)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/09 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7749