KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1988/december
• Sára Sándor: Fújja a szél, fújja Részletek egy készülő dokumentumfilmből
A FILMVILÁG MOZIJA
• Ágh Attila: A világ segédmunkásai A vasember

• Nóvé Béla: Nyílt levél Winston Smith-hez Ezerkilencszáznyolcvannégy
• Schubert Gusztáv: Angyali kísértetek Rock Térítő
• Fáber András: Isten már nem felel A hajnal
• Fiala János Péter: A denevér röpte Beszélgetés Timár Péterrel
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Égi és földi történetek Velence
• Koltai Ágnes: Tigrisbukfenc Figueira da Foz

• Szilágyi Ákos: Sztálini idők mozija 4.
LÁTTUK MÉG
• Barna Imre: A misének vége
• Csantavéri Júlia: Farkaslak
• Báron György: Szomorú érzéketlenség
• Koltai Ágnes: Kisasszonyok I-II.
• Biczó Dezső: A fekete özvegy
• Sajóhelyi Gábor: A velencei nő
• Tamás Amaryllis: Micimackó
• Zsenits Györgyi: Tokyo pop
• Szemadám György: Hová mész, emberke?
KRÓNIKA
• Lányi András: Felsőfokú filmoktatás
• N. N.: Mozgóképelméleti szak
• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Éden akció

Farkas Ágnes

 

Ez a film arról szól, hogyan próbálja egy második világháborús elit-kommandó elütni a németek kezéről a pusztító csodafegyver előállításához szükséges uránt.

A téma több nyugati és szocialista filmes feldolgozása ismert nálunk. Az ilyen film akkor sikeres, ha bőkezűen méri a fordulatokat, izgalmas képsorokat, vagy ha a múlt és jelen bizonyos metszéspontjainak felmutatása révén eltöprenghetünk, ha a történelmi korról alkotott képünket hiteles művészi eszközökkel formálja az érdemes alkotó.

Az Éden akció nem szuperprodukció. Minden szempontból szerény vállalkozás. Sem pergő, lebilincselő történettel, sem elgondolkodásra sarkalló adalékokkal nem szolgál. Megelégszik azzal, hogy az unt sztereotípiák egy részét száműzi – túlontúl is lelkesen: ahol lehet, önmaguk ellentétébe fordítja, azaz: továbbra is hangsúlyozza azokat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/04 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5566