KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/január
• Székely Gabriella: Raszkolnyikov baltája Moszkva '88 őszén
• Fábián László: Oroszország mély sebe Védj meg, talizmán!
• N. N.: „Érdemi választ adni nem tudunk” Részletek egy dokumentumfilmből
• Szabó Miklós: A Habsburg királyfi „Isten akaratából...”
• Koltai Ágnes: A félelem senkiföldjén Bebukottak
• Zsugán István: A kukkoló kamera K; Film a prostituáltakról
• Bikácsy Gergely: A múlt század regénye? Beszélgetés Lányi Andrással
• Hirsch Tibor: Az Apokalipszis hullámlovasai Hollywood háborús dramaturgiája
• N. N.: Válogatás Vietnammal kapcsolatos amerikai filmekből
• Ardai Zoltán: Mária az antikrisztussal Rosemary gyermeke
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Sír at út előttük Mannheim

• Szilágyi Ákos: Sztálini idők mozija 5.
• Fáber András: Einzenstein és nemlétező filmje a világ első filmfesztiválján
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Szerelmi krónika
• Bikácsy Gergely: Árulás
• Zalán Vince: Marie
• Kovács András Bálint: Senkiföldje
• Tamás Amaryllis: Az álmok fele
• Lajta Gábor: Négybalkezes
• Fáber András: Hegylakó
• Létay Vera: A birodalom védelme

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Kóser játszma

Tosoki Gyula

Holy Rollers – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Asch. Szereplők: Jesse Eisenberg, Justin Bartha, Ari Graynor. Forgalmazó: Budapest Film. 85 perc.

A kilencvenes évek végén New Yorkban felgöngyölítettek egy extasyban utazó, méretes kábítószer-hálózatot, melynek az volt a különlegessége, hogy Hollandia és az Egyesült Államok között ingázó drogfutárjai jobbára ortodox amerikai zsidók voltak. A debütáns Kevin Asch rendezõ ennek az ügynek járt utána, filmje középpontjába egy jó szándékú, de idõvel a bûn vonzásába kerülõ fiatal zsidó fiút helyezve. A Kóser játszma elsõ fele kifejezetten érdekes, a karakterek és a külsõ szemlélõ számára ismeretlen miliõ ugyanis sokat ígér, ráadásul a fõszerepet adó Jesse Eisenberg (a Social Networkben õ játszotta Mark Zuckerberget) jelenléte is imponáló. Idõvel azonban mindez megváltozik, és Sam lecsúszásának beindulásával párhuzamosan a film színvonala is zuhanórepülésbe kezd. Afféle közhelyszótárra alakul a mese, a legtöbb pillanata a hasonló leépülés-történetekbõl untig ismert klisékbõl áll össze (kitaszíttatás a családból; a régi barátok elvesztése; a fõnök nõjének csábítása stb.). Pedig a rendezõ több utat is választhatna ahhoz, hogy a munkája izgalmasságát megtartsa, sõt növelje: a bûnügyi szál erõsítésével a thriller felé vezethetné, míg a fõszereplõ belsõ konfliktusának kibontásával a dráma irányába kormányozhatná a filmet. Sajnos egyiket sem teszi, ehelyett érdektelenségbe futtatja mûvét.

Extrák: Nincsenek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10776