KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/február
• Kovács András Bálint: A másik hang
• Schubert Gusztáv: Az elvarázsolt proletár Álombrigád
• Zalán Vince: Halálaink Eldorádó
• Dárday István: Mit akar a Mozgókép Innovációs Társulás?
• Kelecsényi László: Búcsú a mozitól
• Szilágyi Ákos: Az áldozat tekintete A komisszár
• N. N.: Dreyer száz éve
• Fáber András: Jeanne bajusszal és anélkül Egy remekmű utóéletéről
• Bikácsy Gergely: Dreyer és a Vámpír
• Márton László: Porladó hagyomány, süllyedő remény Sárga föld
• Kovács István: Robogás a nyárba Budapesti beszélgetés Filip Bajonnal
• Fáber András: A fényíró
• Fáber András: Fekete és fehér mágia Beszélgetés Werner Nekes-szel
• Lengyel Menyhért: Amerikai napló
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Az évszázad csütörtökig tart
• Szemadám György: D'Annunzio
• Faragó Zsuzsa: Moziháború a Vadnyugaton
• Nagy Zsolt: Anglia alkonya
• Gáti Péter: Isten veletek, moszkvai vagányok!
• Ardai Zoltán: A kockázat ára
• Torma Tamás: Nászéjszaka kísértetekkel
KÖNYV
• Csala Károly: Filmrendező-gyűjtemény

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Gyűlölöm a színészeket

Tamás Amaryllis

Gérard Krawczyk első nagyjátékfilmje igazi bohóctréfa, önmagán gúnyolódó clown-trükk. És tiszteletteljes fintor is az amerikai filmművészet halhatatlan különcei előtt, akárcsak két korábbi rövidfilmje, A megmagyarázhatatlan fogalom (The Subtile Concept) és az Éjszakai gyilkosság (Homicide by Night). A történelem-cirkusz titokzatos figurái – a világszínház kitüntetett léthelyzetű bohócai, szomorú vagy agyafúrt csepürágói, gyilkos clownjai, sámánok és filmmágusok – kergetik egymást a sziporkázóan szellemes blődliben.

Hitchcock és Hawks hajdani forgatókönyvírójának, Ben Hetchnek a regénye szolgált dokumentumként a negyvenes évek Hollywoodja hiteles felidézéséhez. A kis karnevál szerepjátszóit, Pierrot-kat, Übeket, Cipollákat, Puntillákat, Godot-kat és Arlequineket – a filmmanézs francia porondművészei, Michel Galabru, Bernard Blier, Jean Poiret, Michel Blanc alakítják nagy komédiás kedvvel, s feltűnik néhány pillanatra a valamikori Selznick-birodalomban Claude Chabrol is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/10 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=583