KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/május
• Kovács István: Shakespeare-i kamera A hetvenes évek lengyel történelmi filmjeről
• Gazdag Gyula: Félek Ewald Schormról
• Tamás Gáspár Miklós: Bukarest, 1942 Bevezető egy filmsorozathoz
• Székely Gabriella: Megbűnhődtük-e már a jövőt? Kerekasztal-beszélgetés a történelmi dokumentumfilmekről
• Schlett István: És mégis – a szociáldemokrácia? Komor ég alatt
• Mohay Tamás: A „gyűjtő” Balladák filmje
• Horgas Béla: Ki húzza a rövidebbet? Lenullázott légió
• Reményi József Tamás: A szánalom horrorja Mielőtt befejezi röptét a denevér
• György Péter: Német hétköznapok A bádogdob
• Fáber András: Lényünk gólem-arca Mai gondolatok egy régi filmről
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: A bűn szépsége
• Bikácsy Gergely: Angyalpor
• Schubert Gusztáv: Az eastwicki boszorkányok
• Nagy Zsolt: Az embervadász
• Nóvé Béla: Törvényszéki héják
• Szemadám György: Barabás
• Zsenits Györgyi: Vili, a veréb
• Marton László Távolodó: A fehér sárkány
POSTA
• Fenyvesi Róbert: Diszkrét észrevétel
• N. N.: Válasz

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Júniusi számuk...

Bánk Melinda

 

Júniusi számuk egyik érdekes összeállításának tartom a magyar és külföldi filmkönyvkiadással foglalkozó anyagukat. Két megjegyzésem van csupán. Az egyik, hogy még többet s még gyilkosabban lehetett volna írni a magyar könyvkiadók filmkönyvek iránti bizalmatlanságáról, merev elzárkózásáról. Jellemző, hogy az egyik legkelendőbb filmkönyv-sorozatot nem „igazi” kiadó, hanem a Filmtudományi Intézet és a Népművelési Propaganda Kiadó adja ki. (Ez utóbbi egyébként jól tenné, ha riasztó, az ötvenes évek képzetét keltő nevét – legalább kiadványai címlapján – megváltoztatná.) Jellemző, hogy a Gondolat Kiadó Szemtől Szemben sorozatának filmkönyvei közül majdnem mindegyik elfogyott villámgyorsan, a nyilatkozó szerkesztő szerint mégsem volt elég érdeklődés. Most a könyvhéten is bárki megállapíthatta, hogy a magyar kulturális életben a könyvkiadás az egyik legdicsérhetőbb, legsikeresebb, legigényesebb „ágazat”. Épp ezért riasztó és tűrhetetlen a filmkönyvek áldatlan helyzete. Lapjuk helyesen tette, hogy – ha túlzott udvariassággal is – megpiszkálta ezt a témát. – Másik észrevételem a külföldi filmkönyvekkel kapcsolatos. Miért nem írnak hosszabban az olasz filmkönyvekről, hiszen közismert, hogy egész Európában talán az olasz filmkönyvkiadás a legfejlettebb?

 

Bánk Melinda

(Budapest)

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/07 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7021