KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/október
• Bikácsy Gergely: A szamár és a filozófus Az én XX. századom
• Schubert Gusztáv: A láthatatlan teniszlabda Jézus Krisztus horoszkópja
• Hegyi Gyula: Másfél tucat még benne van Iskolakerülők
• Réz Pál: Százszorszentek Beszélgetés Szentkuthy Miklóssal
• Miklós Pál: Tücsökkalitka Az utolsó császár
• Báron György: A technokrata rendező Brian de Palma portréjához
• N. N.: Brian de Palma filmjei
• N. N.: Joris Ivens
• Zalán Vince: A repülő hollandus
• N. N.: Joris Ivens filmjei
A FILMVILÁG MOZIJA
• Koltai Ágnes: Tariménes második utazása Szerencsefia
VIDEÓ
• Sneé Péter: A provokáció is kommunikációs forma Beszélgetés Péterffy Andrással
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Kis apokalipszisek Moszkva
LÁTTUK MÉG
• Bikácsy Gergely: Huhogók
• Hegyi Gyula: Angyalszív
• Kovács András Bálint: Elfelejtett dallam, fuvolára
• Ardai Zoltán: Roger nyúl a pácban
• Szemadám György: Szellemirtók
• Koltai Ágnes: Vasmadarak II.
• Szemadám György: James Bond, a magányos ügynök

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bűntársak

Tamás Amaryllis

 

Az erotikus thriller ellentmondásos terepén a kerttervező Xinia Kelly (főállásban: Jennifer Beals-szépségű, Mata Hari-talentumú tolvajlány) és a kígyótenyésztő Bram Hatcher (hivatása: nyomozó) villódzó találkozását követi a néző. Ki-ki arra veheti az irányt, amerre kalandvágya, kíváncsisága engedi.

A történet – elsősorban a színészi alakításoknak köszönhetően – a lélek és a test rejtett bonyodalmainak kiismerhetetlen tárháza. Ugyanakkor banális „cselédnóta” a szeretet és az önzés, az erotika és a túlélés ösztönlabirintusáról. Az igazságszolgáltatásnak eredetileg ellentétes pólusán álló „bűntársak” – egymás megismerésének oda-vissza játékában – a közös bűnben az ősi mitológiáihoz hasonló gigantikus zsákutcába tévednek.

S ahogy a – Mínosz király erotikus szenvedélytől megszállott hitvese és a szép fehér bika nászának torzszülöttjét rejtő – knosszoszi palota zegzugos folyosói is egyre inkább útvesztővé váltak, úgy e mai Pasziphaé-tolvajkirálynő és rendőrzubbonyba bújt kedvesének minotaurusza (a bőröndnyi pénz) sem reménykedhet túl kegyes végben. Az alkotók mindenesetre meghökkentő és kegyetlen poénnal, fondorlatos csattanóval az utolsó percekben a gyengébbik (?) gonosztevő mellé állnak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/10 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3830