KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/október
• Bikácsy Gergely: A szamár és a filozófus Az én XX. századom
• Schubert Gusztáv: A láthatatlan teniszlabda Jézus Krisztus horoszkópja
• Hegyi Gyula: Másfél tucat még benne van Iskolakerülők
• Réz Pál: Százszorszentek Beszélgetés Szentkuthy Miklóssal
• Miklós Pál: Tücsökkalitka Az utolsó császár
• Báron György: A technokrata rendező Brian de Palma portréjához
• N. N.: Brian de Palma filmjei
• N. N.: Joris Ivens
• Zalán Vince: A repülő hollandus
• N. N.: Joris Ivens filmjei
A FILMVILÁG MOZIJA
• Koltai Ágnes: Tariménes második utazása Szerencsefia
VIDEÓ
• Sneé Péter: A provokáció is kommunikációs forma Beszélgetés Péterffy Andrással
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Kis apokalipszisek Moszkva
LÁTTUK MÉG
• Bikácsy Gergely: Huhogók
• Hegyi Gyula: Angyalszív
• Kovács András Bálint: Elfelejtett dallam, fuvolára
• Ardai Zoltán: Roger nyúl a pácban
• Szemadám György: Szellemirtók
• Koltai Ágnes: Vasmadarak II.
• Szemadám György: James Bond, a magányos ügynök

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Ízlésficam

Kovács Marcell

Art School Confidential – amerikai, 2006. Rendezte: Terry Zwigoff. Szereplők: Max Minghella, Sophia Myles, John Malkovich. Forgalmazó: FHE Hungary. 98 perc.

 

A Tapló télapó harsány viccei után Terry Zwigoff most egy kevésbé magától értetődő, csavaros komédiával jelentkezik abból a fajtából, amelyet a kacagtató helyett inkább az elgondolkodtató jelzővel szokás illetni.

A forgatókönyvet egyik saját munkája alapján Daniel Clowes, a neves független képregényszerző írta, és korábbi közös filmjükhöz, a Tétova tinédzserekhez hasonlóan a történetet ezúttal is a vitriolos embergyűlölet és a szirupos érzelgősség fura keveréke jellemzi. Az Ízlésficam is tinivígjáték, egy művészeti főiskolán játszódik, itt vívja a fiatal főhős egyre kilátástalanabb küzdelmét az érvényesülésért a festészet és a szerelem frontjain. Rendhagyó módon egy sorozatgyilkosos szál is gazdagítja a mesét, és a film ügyesen váltogatja a románcot a krimivel, a kollégiumi bohózattal és a felnőtté válás drámájával. A könnyed, fordulatos és minden mesterkéltségtől mentes rendezésnek köszönhetően nem fekszi meg a gyomrot a mondanivaló, miszerint mindenki ostoba, törtető, önző és hazug, a művészeti életben bizonyosan, de alighanem azon túl is. Az üzenet univerzális: bizony, ilyen bénák vagyunk, mondják az alkotók az ilyen bénák vagytok helyett, úgyhogy nincs sértődés.

Csak remélni lehet, hogy Zwigoff és Clowes láthatóan olajozott együttműködése további produkciókat eredményez majd. A jövőben talán a magyar címadással is több szerencséjük lesz.

Extrák: werkfilm, kimaradt jelenetek, bakiparádé és rövid riport a film bemutatójáról a Sundance fesztiválon.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/04 61-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8962