KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1989/november
• Tordai Zádor: Történelem és emlékezés határán Shoah
• Jeles András: Kép-írás
• Tillmann József A.: Klip-kikelet avagy az esetlegesség esztétikájának eluralkodása
• Sós Mária: Mercutio holdsétája Moonwalker
• Mandelstam Oszip: A milliókat érő baba Filmkritika 1928-ból
• Schubert Gusztáv: Tücsök a vérpadon Veszedelmes viszonyok
• Kozma György: Szubkultúra blue Metro
• Szemadám György: Paradzsanov, a vándor Asik Kerib
• Lugossy László: Mentse, aki tudja a filmet Kerekasztal-beszélgetés a filmforgalmazásról
• N. N.: A magyarországi filmterjesztés szervezete
• Marx József: Oh, Isaura, ki emlékszik rád?
• Lányi András: Mentse, aki tudja a (magyar) filmet Javaslat a nemzeti filmkultúra megmentésére
LÁTTUK MÉG
• Fábián László: A hecc
• Koltai Ágnes: Gazember
• Báron György: Jó reggelt, Vietnam!
• Bikácsy Gergely: A konferanszié
• Zalán Vince: Végzetes vonzerő
• Létay Vera: Tőzsdecápák
• Harmat György: Szeretlek, szeress!
• Koltai Ágnes: Megjönnek a menyasszonyok
• Ardai Zoltán: Halálos mánia
• Tamás Amaryllis: A sötétség fejedelme
KRÓNIKA
• Kövesdy Gábor: Van/nincs Budapesten filmmúzeum
• Bikácsy Gergely: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A vér kötelez

Hungler Tímea

 

Filmünkben az egykori pomádékirály, a géppuskalábú John Travolta elvált apukaként újabb kihívással kell szembenézzen. Megoldandó problémáit szaporítandó (kulturált viszony fenntartása az ex-nejjel, kapcsolatápolás a kis Danny-vel, új barátnő szeretgetése, felelősségteljes munka ellátása a csónakházban) Vince Vaughn személyében az új férjjelölt is feltűnik a képen. Travolta gyakorló elvált szülő, ráadásul hajóács, jól tudja, a népes társaság egy csónakban evez. Hajókirándulással egybekötött ismerkedési estet szervez, melynek során az erőviszonyok élesen kirajzolódnak: Danika a papáját szereti, a papája Danikát, Vince Vaughn ellenszenves figura, aki még recycle formában sem érdemli meg a mamit. A gyanús jelek egyre szaporodnak. Vaughn a városka első polgára, pénze, mint a pelyva, támogatja az árvaházat, kell hogy legyen vaj a fején. Van is, és – váratlan fordulatként – a film végére megolvad. A kis Danny gyilkosság szemtanúja lesz, melyet lelendő mostohaapja követ el, aki nem elég, hogy jégcsákánnyal öldököl, szaporodik, mint a barázda…

A családi dráma ezen a ponton csap át akciómoziba. Danikának nem hisz a rendőrség, a csónakház leég, mindenki összezavarodik, az Élet azonban mindent elrendez: a mostohapapa elhalálozik, a mama elveszíti a Sárkányfog-veteményt, helyette viszont visszakapja Danikát Travoltával fűszerezve.

Azon, hogy a család újraegyesítése során hová tűnik Travolta barátnője, könnyedén átsiklik a dramaturgia, elnézve azonban a mozi 92 kínos percét, bizton állíthatjuk, ez sem a remake-ből, sem a film folytatásából nem fog kiderülni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/05 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2558