KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/január
• Gerő András: Ferenc József Ottó Századunk tanúja
• Zsugán István: Volt egyszer egy Filmkultúra... Budapesti beszélgetés Bíró Yvette-tel
• Szilágyi Ákos: Hitler Adolf szupersztár A totalitárius kor mozija
• Antal István: Transzvesztiták New York alatt Emléksorok Jack Smithről
• Lukácsy Sándor: A Szabó család Amerikában A rádió aranykora
FESZTIVÁL
• Bikácsy Gergely: Zabaltegi San Sebastian

• Szőts István: Ember a havasokból
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Vörös cirokmező
• Bikácsy Gergely: Mambru elment a háborúba
• Schubert Gusztáv: Kristály Gyula ózdi nyugdíjas politikai pere
• Fáber András: New York-i történetek
• Székely Gabriella: Dobjuk ki anyut a vonatból!
• Tamás Amaryllis: 9 és 1/2 hét
KÖNYV
• Szemadám György: A vamp apoteózisa Király Jenő: Karády mítosza és mágiája
KRÓNIKA
• N. N.: Montázs

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szicíliai védelem

Peredi Ágnes

 

A film címe sakk-szakkifejezés, ám a mű megértése nem igényel különösebb sakktudást, csupán türelmet. Abból viszont talán egy kicsit többet az illendőnél. De ha ez megvan, sőt még egy csekélyke érdeklődés is a foszforüveg és a cseh kristályüveg közötti technológiai különbség iránt, akkor megismerkedhetünk egy műtárgylopás bonyolult történetével, hallhatunk megalapozott szakvéleményeket és megcsodálhatjuk a technika vívmányait a modern kriminológiában.

Akiből hiányzik a türelmes megbocsátás, annak számára a film kétségtelenül legnagyobb erénye Nagyezsda Pavlova tánca a Giselle című balettben, melyet a rendezői bőkezűség sokáig láttatni enged.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/07 40-41. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7035