KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/március
• Schubert Gusztáv: Einstand
TELEVÍZÓ
• György Péter: Csoportkép zászlóval Televízió a politikában
• Lengyel László: Politika a televízióban
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: Irodalom

• György Péter: A lázadás esztétikája Kentaur
• Szilágyi Ákos: „Mint hulla a hulla!” Vázlat a szovjet nekrorealizmusról
• Zalán Vince: Hazugságok vására? Gyöngyök a mélyben
TÖMEGFILM
• Koltai Ágnes: „...a te országod”
• Lajta Gábor: Biff, boff, blöff! A Denevérember alakváltozásai
• Kemény György: Tisztelt Mr. Batman! Dizájn
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Befejezett jövő Meteo
• Fábián László: Van-e dokumentum, amikor nincs film? Málenkij robot; Te még élsz?
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Újérzéketlenség Kairó
LÁTTUK MÉG
• Kovács István: Vasárnapi tréfák
• Bikácsy Gergely: A film varázsa
• Lajta Gábor: Fekete eső
• Hegyi Gyula: A fehér szörny búvóhelye
• Fáber András: Erotikus fantázia
• Létay Vera: A Sárkány éve
• Tamás Amaryllis: Dolgozó lány
• Székely Gabriella: Őrület
• Bikácsy Gergely: Hibiszkuszháza
KRÓNIKA
• Szemadám György: Csutoros Sándor emlékére...

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Briliáns csapda

Korcsog Balázs

 

A filmiparban is elkezdődött az ezredfordulóra való készülődés. A közelgő millennium előtt Jon Amiel és csapata egy új, „kétfelvonásos” akciófilmmel „tiszteleg”.

Az FBI nyomozói csapdába akarják ejteni az idősödő, ám még mindig aktív és hírhedt műkincstolvajt, Mac-et (Sean Connery), ezért felkérik a szintén rosszéletű, de gyönyörű luxustolvajnőt, Virginiát, hogy segítsen tőrbe csalni a titokzatos – és előrehaladott kora ellenére különösen férfias – rablót.

A film első felében hőseink Skócia sziklás partvidékén, Mac szolid várkastélyában készülnek fel első közös akciójukra. A terv: 1999 karácsonyán elrabolni a Londonban kiállított 40 millió dollárt érő ősi kínai aranymaszkot. Hősinknek a lézersugarak hálójával dacolva sikerül is a rablás, így üldözőik elől együtt menekülnek Malajziába – következő közös akciójuk helyszínére.

Kuala Lumpurban, a maláj főváros legmagasabb toronyházában található bank hőseink következő célpontja. A tét itt már 8 milliárd dollár, a módszer pedig bankrablás (a millennium éjszakáján) számítógéppel és kreditkártyával, hiszen – mint ahogy azt Mac egyszer meg is jegyzi – „hol van már a régi, nosztalgikus rablások aranykora?!” Az akció eredménye: fél siker. Virginia elmenekül. Mac pedig...

Magyar címével ellentétben a film távolról sem briliáns: jó alapötletből gyenge forgatókönyv alapján készült alkotást, szolid színészi teljesítményeket, mégis látványos, izgalmas és humoros jelenetekben bővelkedő produkciót láthatunk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4526