KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/március
• Schubert Gusztáv: Einstand
TELEVÍZÓ
• György Péter: Csoportkép zászlóval Televízió a politikában
• Lengyel László: Politika a televízióban
FORGATÓKÖNYV
• Bereményi Géza: Irodalom

• György Péter: A lázadás esztétikája Kentaur
• Szilágyi Ákos: „Mint hulla a hulla!” Vázlat a szovjet nekrorealizmusról
• Zalán Vince: Hazugságok vására? Gyöngyök a mélyben
TÖMEGFILM
• Koltai Ágnes: „...a te országod”
• Lajta Gábor: Biff, boff, blöff! A Denevérember alakváltozásai
• Kemény György: Tisztelt Mr. Batman! Dizájn
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Befejezett jövő Meteo
• Fábián László: Van-e dokumentum, amikor nincs film? Málenkij robot; Te még élsz?
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Újérzéketlenség Kairó
LÁTTUK MÉG
• Kovács István: Vasárnapi tréfák
• Bikácsy Gergely: A film varázsa
• Lajta Gábor: Fekete eső
• Hegyi Gyula: A fehér szörny búvóhelye
• Fáber András: Erotikus fantázia
• Létay Vera: A Sárkány éve
• Tamás Amaryllis: Dolgozó lány
• Székely Gabriella: Őrület
• Bikácsy Gergely: Hibiszkuszháza
KRÓNIKA
• Szemadám György: Csutoros Sándor emlékére...

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szerelmek, esőcseppek

Schubert Gusztáv

 

Emlékezem... írhatta volna műve fölé Fellini nyomán Karel Kachyna. Filmje ugyanis tárgyában, fordulataiban minduntalan az Amarcordot idézi. Ám a megfiatalító elixír receptjét nem sikerült pontosan ellesnie mesterétől. Kajda prágai gyermek- és kamaszéveinek krónikáját nézve az a bűverő, amely Fellininél mindvégig fogva tart, legfeljebb röpke pillanatokra keríti hatalmába a nézőt: egy őspeep-show ordenáré sellője, a különvonata ablakában maszkfehér arccal merengő román király, a ®iľkovi Parádou (ide vetődik a főhős szerelmével) rejtőzködő urának, faunjának (Hruąinský játssza) láttán.

Karel Kachyna, aki a hatvanas évek közepén olyan alkotásokkal hívta fel magára a figyelmet, mint az Éljen a köztársaság és a Szekérrel Bécsbe, az új hullám „levonulása” után, annak éltető sodra nélkül, ez alkalommal, ilyen, tehetségesen gyenge filmet készített.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1983/01 48. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6711