KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/június
KRÓNIKA
• Balázs Béla: Greta Garbo
• N. N.: Hibaigazítás
• N. N.: Kedves Olvasónk!
MAGYAR MŰHELY
• Bikácsy Gergely: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Fehér György: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Grunwalsky Ferenc: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Koltai Lajos: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Monory M. András: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• Szabó István: Profik legyünk vagy szabadok? Kerekasztal-beszélgetés
• György Péter: Öntudat és lázálom A Munkás a magyar filmben

• Bikácsy Gergely: Idióták a családban Chaplin, Keaton, Tati
• Török Gábor: Csöndjátékok Samuel Beckett és a Film
• Szemadám György: Papírdémonok Japán animációs filmnapok
• Csantavéri Júlia: Archív tengervíz Új olasz filmekről
KRITIKA
• Schlett István: 150 vagy 250 golyó? Vérrel és kötéllel
LÁTTUK MÉG
• Báron György: A halálraítélt
• Tamás Amaryllis: A parafenomén
• Koltai Ágnes: A mélység titka
• Szemadám György: Nem vagyunk mi angyalok
• Barna Imre: Lambada, a tiltott tánc
• Székely Gabriella: Gyilkos lövés
• Tamás Amaryllis: A kis Afrodité
• Nóvé Béla: Kötéltánc
• Ardai Zoltán: A Vadnyugat fiai

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Vetélytársnők

Schreiber László

 

Szerelem, sport, vetélkedés, akarat, féltékenység, megannyi remek téma csakúgy, mint a barátság, a halál, elvágyódás, a suszterinasok élete, vagy bármi más. Leningrád, Szocsi éppúgy ideális helyszínek, mint New York, Katmandu vagy Kolozsvár. Egy irodalmi mű vagy egy film születése általában itt kezdődik, a téma és a helyszín megválasztásánál. Azokat a valamiket, amelyek ezen a ponton nemcsak kezdődnek, hanem véget is érnek, hamvába holt kísérleteknek szokás nevezni. Ebbe a kategóriába tartozik ez a szovjet film is, véget nem érő kajak- és szörfversenyeinek minden műtermi izgalmával együtt.

Egyre erősödik a gyanú bennem, hogy minden ország filmgyártásában vannak titkos parancsnak engedelmeskedő rendezők, akik lemondanak dicsőségről, hírnévről, még az alkotás öröméről is, hogy elfogadhatatlanul gyenge filmeket készítve, a rossz példa taszító erejével segítsék a művészet, az emberi kultúra ügyét. Ha szapulni halljuk őket, jusson eszünkbe, hogy nem dilettánsok ők, nem is pimasz fráterek, akik értelmi és érzelmi fogyatékos gyermeknek hisznek minket. Nem. Küldetést teljesítenek. Hősök.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/08 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5224