KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/október
KRÓNIKA
• Lőrincz József: Dobrányi Géza (1921-1990)

• Lajta Gábor: Hús és geometria Peter Greenaway szerződése
• György Péter: A Kép és a Hírnév Derek Jarman és a Caravaggio-mítosz
• Kovács András Bálint: A történet nullfoka Távoli hangok, csendes életek
• Cserhalmi György: Barátom, Bódy Gábor
• Csaplár Vilmos: Az a halál nem is igazi halál
• Bársony Éva: Cellatörténetek Beszélgetés Makk Károllyal
• Szilágyi Ákos: Párhuzamos halálrajzok Paradzsanov és Tarkovszkij
KRITIKA
• Fáber András: A tragédia utóérzete Eszterkönyv
• Reményi József Tamás: Szovjet Atlantisz Zéró város; Szolgalélek
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A tű
• Báron György: Szédülés
• Fáber András: Zenélő doboz
• Báron György: A háború áldozatai
• Létay Vera: A philadelphiai zsaru
• Tamás Amaryllis: Titkok háza
• Ardai Zoltán: Metamorfózis
• Szemadám György: Kedvencek temetője
• Kovács András Bálint: Lángoló Mississippi
ELLENFÉNY
• Dániel Ferenc: A láthatatlan film

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Kóser játszma

Tosoki Gyula

Holy Rollers – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Asch. Szereplők: Jesse Eisenberg, Justin Bartha, Ari Graynor. Forgalmazó: Budapest Film. 85 perc.

A kilencvenes évek végén New Yorkban felgöngyölítettek egy extasyban utazó, méretes kábítószer-hálózatot, melynek az volt a különlegessége, hogy Hollandia és az Egyesült Államok között ingázó drogfutárjai jobbára ortodox amerikai zsidók voltak. A debütáns Kevin Asch rendezõ ennek az ügynek járt utána, filmje középpontjába egy jó szándékú, de idõvel a bûn vonzásába kerülõ fiatal zsidó fiút helyezve. A Kóser játszma elsõ fele kifejezetten érdekes, a karakterek és a külsõ szemlélõ számára ismeretlen miliõ ugyanis sokat ígér, ráadásul a fõszerepet adó Jesse Eisenberg (a Social Networkben õ játszotta Mark Zuckerberget) jelenléte is imponáló. Idõvel azonban mindez megváltozik, és Sam lecsúszásának beindulásával párhuzamosan a film színvonala is zuhanórepülésbe kezd. Afféle közhelyszótárra alakul a mese, a legtöbb pillanata a hasonló leépülés-történetekbõl untig ismert klisékbõl áll össze (kitaszíttatás a családból; a régi barátok elvesztése; a fõnök nõjének csábítása stb.). Pedig a rendezõ több utat is választhatna ahhoz, hogy a munkája izgalmasságát megtartsa, sõt növelje: a bûnügyi szál erõsítésével a thriller felé vezethetné, míg a fõszereplõ belsõ konfliktusának kibontásával a dráma irányába kormányozhatná a filmet. Sajnos egyiket sem teszi, ehelyett érdektelenségbe futtatja mûvét.

Extrák: Nincsenek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10776