KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1990/október
KRÓNIKA
• Lőrincz József: Dobrányi Géza (1921-1990)

• Lajta Gábor: Hús és geometria Peter Greenaway szerződése
• György Péter: A Kép és a Hírnév Derek Jarman és a Caravaggio-mítosz
• Kovács András Bálint: A történet nullfoka Távoli hangok, csendes életek
• Cserhalmi György: Barátom, Bódy Gábor
• Csaplár Vilmos: Az a halál nem is igazi halál
• Bársony Éva: Cellatörténetek Beszélgetés Makk Károllyal
• Szilágyi Ákos: Párhuzamos halálrajzok Paradzsanov és Tarkovszkij
KRITIKA
• Fáber András: A tragédia utóérzete Eszterkönyv
• Reményi József Tamás: Szovjet Atlantisz Zéró város; Szolgalélek
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: A tű
• Báron György: Szédülés
• Fáber András: Zenélő doboz
• Báron György: A háború áldozatai
• Létay Vera: A philadelphiai zsaru
• Tamás Amaryllis: Titkok háza
• Ardai Zoltán: Metamorfózis
• Szemadám György: Kedvencek temetője
• Kovács András Bálint: Lángoló Mississippi
ELLENFÉNY
• Dániel Ferenc: A láthatatlan film

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nem látni és megszeretni

Székely Gabriella

 

Az ilyen filmekre mondják, hogy fergeteges humorú. A gegek egymás sarkára hágnak, Blake Edwards rendező beleizzad az erőfeszítésbe, hogy halálra röhögtesse nézőit. Összeszorított foggal hajszolja hőseit, az agglegény férfit és egy korty pezsgőtől gátlásait levetkőző gyönyörű nőt, hogy minél viccesebb helyzetekben essenek hasra, elegáns éttermi vendégek ölébe, tépjék le a szmokingok zsebeit és a parókát a fontos japán milliomos üzletember feleségének a fejéről. A színészek, Kim Basinger és Bruce Willis, elszántan hajtják végre a rendezői utasításokat. Tépetten szakadtan, kimerültén autóznak az ülés és ajtó nélküli autóban, feltűnést keltenek, verekedéseket provokálnak, tönkreteszik a fogadásokat, estélye-ket, míg végül is, ki gondolná, egymáséi lesznek egy úszómedence hűs hullámai között.

Blake Edwards nem árul zsákbamacskát. A közönséget az égvilágon semmilyen meglepetés nem éri.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/09 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5479