KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/április
KRÓNIKA
• (X) : Belga filmhét
• N. N.: Filmvilág Alapítvány
• (X) : Filmremekek a szombathelyi főiskolán

• Schubert Gusztáv: A rejtőzködő ördög Sátánmozi
• Popper Péter: Gonoszlélektan Emlékezés régi ördögökre
• Csörögi István: Pokolzene Heavy feeling
FORGATÓKÖNYV
• Grunwalsky Ferenc: E. A. Poe utolsó mondata Eddie nincs többé

• Zsugán István: Valahol Ukrajnában Beszélgetés Bacsó Péterrel
• Takács Ferenc: Aprószentek legendái Henry és June
• Forgách András: Rossz filmek – jelentős álmok
MÉDIA
• Wisinger István: Miért fajulnak el a tények? A valóság és televíziós változatai
• N. N.: Háború az éterben
LÁTTUK MÉG
• Létay Vera: Szétlőtt vasárnap
• Koltai Ágnes: Számokba fojtva
• Bikácsy Gergely: Afodrásznő férje
• Zalán Vince: Végelgyengülés
• Kövesdy Gábor: A Keresztapa III.
• Báron György: Rocky V.
• Tamás Amaryllis: Harry és Sally

• Csörögi István: Filmfax
ELLENFÉNY
• Balassa Péter: Az elpiszkolt logika

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Törekvő tanerő

Harmat György

Rokonszenves és nézhető, ám közepes mozidarabot rendezett Claude Berri, akinek nálunk is bemutatott Az öregember és a gyerek című, 1966-os filmjében Michel Simon játszotta el egyik legjelentősebb időskori főszerepét. A mostani címszereplő a nem túl fiatalon komikus sztárrá lett Coluche, aki jó és természetes ebben a leginkább életképnek nevezhető alkotásban. Gérard, a botcsinálta „tanerő” – ahogy a magyar cím mondja – valóban törekszik: minden nehézség ellenére szeretettel neveli gondolkodásra és toleranciára a gyerkőcöket az irigylésre méltóan tágas, kellemes, csupa-ablak kültelki iskolában. Ahol humoros esetek sorjáznak csipetnyi bánattal. Berri filmje vígjátéknak kissé bágyatag, szomorújátéknak viszont túl könnyed.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1985/09 47. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6028