KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/június
KRÓNIKA
• N. N.: Pályázatunk eredménye
• N. N.: Magyar Mozgókép Alapítvány

• Márton László: Kései melankólia Jarman
TELEVÍZÓ
• Sipos Júlia: A forradalom elmúlt Fekete Doboz
• Wisinger István: Az amerikai közszolgálati televízióról Hír... hír... hír...
• N. N.: Mi az, hogy CPB?

• Bikácsy Gergely: Fallosz és arany ősz Eizenstein rajzai elé
• Körner Éva: A vonal dramatikája
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Filmművészetről pedig szó se essék Beszélgetés Ragályi Elemérrel
• N. N.: Ragályi Elemér operatőr filmjei
KRITIKA
• György Péter: Macho-Magyarország Melodráma (Szabadság, szerelem)
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Rose Hill asszonya
• Zsenits Györgyi: Farkasokkal táncoló
LENGYEL FILM
• Koltai Ágnes: Táncőrület
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: Mindörökké
• Tamás Amaryllis: Ollókezű Edward
• Gáti Péter: Jobb ma egy zsaru, mint holnap egy másik
• Bikácsy Gergely: A márki
ELLENFÉNY
• Balassa Péter: Mi, a fehér helikopter

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A sötétség fejedelme

Tamás Amaryllis

 

Hétmillió éves, titokzatos és öldöklő zöld anyag, a Gonosz Bibliája, az Álom lovagjai, a Sátán eljövetele... John Carpenter horrorfilmje a nyár tragikus szenzációját juttatta eszembe. A nagykovácsi gyerekek öngyilkosságát, amit a televízióban – a Premier című műsorban elrejtett – beszélgetés követett, rendőrségi szakértő, pszichológus, gyámügyi előadó részvételével. A jószándékú, ám konfekciógondolatokkal teli vita egy szomorú hangú betelefonáló kamaszfiú szívfájdító magyarázatával ért véget: ha végignézünk az emberiség történelmén, az nem szól másról, csak pusztításról, öldöklésről, egymás és a világ iránti gonoszságunkról. Erre döbbentette rá a gyerekeket az Ómen című film, – a kilátástalanság érzése az, amiért elmenekültek az emberi fajból, az életből.

Csak álságos vita lehet ott – iskolarendszerről, gyámügyi eljárásokról, rendőrségi határozatokról és megelőzésről a gyermekgyilkosságok miértjét keresve, ahol az új és még újabb általános iskolai tantervekből céltudatosan vagy tudattalanul, de évtizedek óta hiányzik a filozófia, az etika, az esztétika is.

Szinte meglepődni sem kellene azon, hogy a vérszegény, ideált nélkülöző életszabályokat, amelyek által érteni véljük a világot –, fenekestül forgathatja fel a képzelet varázsereje, a feketemágia.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/11 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5519