KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/június
KRÓNIKA
• N. N.: Pályázatunk eredménye
• N. N.: Magyar Mozgókép Alapítvány

• Márton László: Kései melankólia Jarman
TELEVÍZÓ
• Sipos Júlia: A forradalom elmúlt Fekete Doboz
• Wisinger István: Az amerikai közszolgálati televízióról Hír... hír... hír...
• N. N.: Mi az, hogy CPB?

• Bikácsy Gergely: Fallosz és arany ősz Eizenstein rajzai elé
• Körner Éva: A vonal dramatikája
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Filmművészetről pedig szó se essék Beszélgetés Ragályi Elemérrel
• N. N.: Ragályi Elemér operatőr filmjei
KRITIKA
• György Péter: Macho-Magyarország Melodráma (Szabadság, szerelem)
LÁTTUK MÉG
• Zalán Vince: Rose Hill asszonya
• Zsenits Györgyi: Farkasokkal táncoló
LENGYEL FILM
• Koltai Ágnes: Táncőrület
LÁTTUK MÉG
• Tamás Amaryllis: Mindörökké
• Tamás Amaryllis: Ollókezű Edward
• Gáti Péter: Jobb ma egy zsaru, mint holnap egy másik
• Bikácsy Gergely: A márki
ELLENFÉNY
• Balassa Péter: Mi, a fehér helikopter

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Wilder

Billy Wilder

N. N.

1906. június 28-án született Bécsben. Középiskolai és egyetemi tanulmányai után mint sportújságíró kezdi pályafutását 1927: egy berlini újság munkatársa. 1929-től forgatókönyvíró, a filmtörténeti jelentőségű Emberek vasárnap című német film egyik alkotója. 1933-ban Franciaországba távozik, első filmjét itt rendezi. Egy év múlva az Egyesült Államokba utazik: forgatókönyveket ír, munkatársa Joe May, Ernst Lubitsch, Howard Hawks filmrendezőknek; 1942-től önállóan rendez.

 

1933 Mauvaise graine (Rosszcsont)

1942 The Major and the minor (Az őrnagy meg a csitri)

1943 Öt lépés Kairó felé (Five graves to Cairo)

1944 Gyilkos vagyok (Double indemnity)

1945 Férfiszenvedély (The lost week-end)

1948 The Emperor waltz (A császárkeringő)

Külügyi szívügyek (A foreign affair)

1950 Alkony sugárút (Sunset Boulevard)

1951 The big carneval (Korábbi címe: Ace in the hole) (A nagy karnevál)

1953 Stalag 17

1954 Sabrina

1955 Hét év vágyódás (Seven year itch)

1957 The spirit of St Louis (Szent Lajos – és egyben St. Louis város – szelleme)

Love in afternoon (Délutáni szerelem – Ariane)

A vád tanúja (Witness for the prosecution)

1959 Van, aki forrón szereti (Some like it hot)

1960 Legénylakás (The apartement)

1961 Egy, kettő, három (One, two, three – Molnár Ferenc színművéből)

1963 Irma, te édes (Irma, la Douce)

1964 Kiss me, stupid (Csókolj meg, buta)

1968 Sógorom, a zugügyvéd (The Fortune Coockie)

1970 Sherlock Holmes magánélete (The Private life of Sherlock Holmes)

1972 Avanti! (Előre!)

1974 Szenzáció!!! (The Front page)

1978 Fedora

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/04 34. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7488