KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Elhunyt Lino Brocka
• Koltai Ágnes: Európai audiovizuális közösség Eureka Audiovisual
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A nagy európai fal Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai Cannes

• Báron György: Hamlet képregényt olvas Aki Kaurismäki filmjei
• N. N.: Aki Kaurismäki filmjei
• Bikácsy Gergely: Bálrendezők Menekülés a „Szabadság” moziból
TÖMEGFILM
• Turcsányi Sándor: A Sólyom nyomában Német demokratikus indiánfilmek
• Szilágyi Ákos: A fejorvosnál Az Emlékmás, mint korunk hőse
TELEVÍZÓ
• Simándi Júlia: Capitaly Televízió és filmgyár magánkézben
KRITIKA
• Székely Gabriella: Leltáron kívül Félálom
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Hiúságok máglyája
• Ardai Zoltán: Darkman
• Hegyi Gyula: New Jack City
• Sneé Péter: Fogd a nőt és fuss!
• Tamás Amaryllis: Boszorkányok
• Zsenits Györgyi: Ragadozó Los Angelesben
HÁTTÉR
• Kézdi-Kovács Zsolt: Eurimages

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bűntársak

Tamás Amaryllis

 

Az erotikus thriller ellentmondásos terepén a kerttervező Xinia Kelly (főállásban: Jennifer Beals-szépségű, Mata Hari-talentumú tolvajlány) és a kígyótenyésztő Bram Hatcher (hivatása: nyomozó) villódzó találkozását követi a néző. Ki-ki arra veheti az irányt, amerre kalandvágya, kíváncsisága engedi.

A történet – elsősorban a színészi alakításoknak köszönhetően – a lélek és a test rejtett bonyodalmainak kiismerhetetlen tárháza. Ugyanakkor banális „cselédnóta” a szeretet és az önzés, az erotika és a túlélés ösztönlabirintusáról. Az igazságszolgáltatásnak eredetileg ellentétes pólusán álló „bűntársak” – egymás megismerésének oda-vissza játékában – a közös bűnben az ősi mitológiáihoz hasonló gigantikus zsákutcába tévednek.

S ahogy a – Mínosz király erotikus szenvedélytől megszállott hitvese és a szép fehér bika nászának torzszülöttjét rejtő – knosszoszi palota zegzugos folyosói is egyre inkább útvesztővé váltak, úgy e mai Pasziphaé-tolvajkirálynő és rendőrzubbonyba bújt kedvesének minotaurusza (a bőröndnyi pénz) sem reménykedhet túl kegyes végben. Az alkotók mindenesetre meghökkentő és kegyetlen poénnal, fondorlatos csattanóval az utolsó percekben a gyengébbik (?) gonosztevő mellé állnak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/10 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3830