KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1991/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Elhunyt Lino Brocka
• Koltai Ágnes: Európai audiovizuális közösség Eureka Audiovisual
FESZTIVÁL
• Létay Vera: A nagy európai fal Cannes
• N. N.: A cannes-i fesztivál díjai Cannes

• Báron György: Hamlet képregényt olvas Aki Kaurismäki filmjei
• N. N.: Aki Kaurismäki filmjei
• Bikácsy Gergely: Bálrendezők Menekülés a „Szabadság” moziból
TÖMEGFILM
• Turcsányi Sándor: A Sólyom nyomában Német demokratikus indiánfilmek
• Szilágyi Ákos: A fejorvosnál Az Emlékmás, mint korunk hőse
TELEVÍZÓ
• Simándi Júlia: Capitaly Televízió és filmgyár magánkézben
KRITIKA
• Székely Gabriella: Leltáron kívül Félálom
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Hiúságok máglyája
• Ardai Zoltán: Darkman
• Hegyi Gyula: New Jack City
• Sneé Péter: Fogd a nőt és fuss!
• Tamás Amaryllis: Boszorkányok
• Zsenits Györgyi: Ragadozó Los Angelesben
HÁTTÉR
• Kézdi-Kovács Zsolt: Eurimages

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Árnyékbokszoló

Dávid Tibor

Az elmúlt idők számtalan bűnügyi filmjének nagymenői után Fengler mozidarabja rendhagyó módon az alvilág örök veszteseit mutatja be. A frankfurti kocsmák világából két fiatalember próbál kitörni, no persze nem egyenes úton. A kisstílű bűnözők egy profi banda orra elől elhalásznak egy nagy értékű heroinszállítmányt. A bűnözők farkastörvényei azonban nem adnak kegyelmet. Sajnos az alkotók a film végéig nem tudják eldönteni, hová helyezzék a hangsúlyt: a két főhős és a periférikus környezet szociográfiai mélységű bemutatására vagy a műfaj feszültségteremtő fogásaira. A két gengszterjelölt figurája hiteltelen, a színészek játéka nem meggyőző erejű, éppen ezért ezek az alakok sem szimpátiát, sem pedig ellenszenvet nem váltanak ki. A film leghatásosabb része a befejezés, amelyben a két összetört férfi keserű nevetéssel fogadja a hozzájuk csapódó tinédzser társulási ajánlatát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/12 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7635