KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/január
KRÓNIKA
• Takács Ferenc: Tony Richardson

• Jeles András: Küzdelem Napló
SPIKE LEE
• Turcsányi Sándor: New York fényei
FOLYTATÁSOS TÖRTÉNELEM
• Szilágyi Ákos: Tévé-Borisz és Videó-Misa Folytatásos történelem (2.)
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: A DeMille-örökség Pordenone
ROSSELLINI
• Bikácsy Gergely: Vulkán, jégcsap, könnyek Rossellini és a Stromboli
KRITIKA
• Spiró György: Egy műfaj, ami nincs Száműzöttek
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Rosalie vásárolni megy
• Turcsányi Sándor: Hamis a baba
• Schubert Gusztáv: Kősikoly
• Kovács András Bálint: A Halászkirály legendája
• Hegyi Gyula: Harley Davidson és a Marlboro Man
• Fáber András: Csak egy lövés
• Sneé Péter: Doc Hollywood
• Bíró Péter: Leszámolás Kis-Tokióban
• Békés Pál: Delicatessen
• Tamás Amaryllis: Visszatérés a kék lagúnába
KÖNYV
• Takács Ferenc: Össz-kelet-európai szemle MOVEAST – 1.
ELLENFÉNY
• György Péter: A háború

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Román Filmnapok

Koltai Ágnes

 

Augusztus 29–31-e között Román Filmnapokat rendezett a MOKEP. A programban Mircea Veroiu Meghalni az életért, Sergiu Nicolaescu A ring és Doru Nastase A Sárga Rózsa visszatér című alkotása szerepelt. Az 1941-ben született Mircea Veroiu 1970-ben szerezte meg rendezői diplomáját. Nagy feltűnést keltett az 1970-es tavaszi árvízről készített A víz, mint a fekete bivaly című egészestés dokumentumfilmje, amely az 1973-as Cannes-i fesztiválon elismerő oklevelet kapott. Társrendezője volt a Kőországi lakodalom (1974) és Az arany szelleme (1977) című filmeknek. Mozijainkban önálló rendezéseit is bemutatták, a Túl a hídont (1977), a Cirkusz a vadnyugatont (1981) és A kígyó jelét (1983). A programban szereplő Meghalni az életért (1983) a harmincas évek Romániáját mutatja be, főszereplői a Kommunista Ifjúsági Szövetség tagjai, illegális harcuk áll a film középpontjában.

A mai román film legismertebb rendezője Magyarországon Sergiu Nicolaescu. A kalandfilmjeiről híres Nicolaescu 19 filmjét vetítették nálunk. A román krimi atyja szívesen játssza el saját filmjei főszerepeit. Láthattuk A banditák alkonya (1975), Az utolsó töltény (1975), a Vádol a felügyelő (1975), a Halhatatlanok. (1976), az ítéletidő (1978), az Üldözés (1979), a Revans (1980), Az éneklő kutya (1981), a Csapda a tábornoknak (1982) és a Viadal (1983) című filmben. A ring (1983) egy bokszoló története; krimibe bújtatott dráma a kegyetlen ifjúkorról, a koncentrációs tábor kínjairól.

Doru Nastase A csontok útja (1981) és a Sárga Rózsa (1982) folytatását készítette el. A Sárga Rózsa visszatér (1983) a trilógia záródarabja; az 1848-as forradalmat megelőző években játszódó történelmi kalandfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/11 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6263