KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/január
KRÓNIKA
• Takács Ferenc: Tony Richardson

• Jeles András: Küzdelem Napló
SPIKE LEE
• Turcsányi Sándor: New York fényei
FOLYTATÁSOS TÖRTÉNELEM
• Szilágyi Ákos: Tévé-Borisz és Videó-Misa Folytatásos történelem (2.)
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: A DeMille-örökség Pordenone
ROSSELLINI
• Bikácsy Gergely: Vulkán, jégcsap, könnyek Rossellini és a Stromboli
KRITIKA
• Spiró György: Egy műfaj, ami nincs Száműzöttek
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Rosalie vásárolni megy
• Turcsányi Sándor: Hamis a baba
• Schubert Gusztáv: Kősikoly
• Kovács András Bálint: A Halászkirály legendája
• Hegyi Gyula: Harley Davidson és a Marlboro Man
• Fáber András: Csak egy lövés
• Sneé Péter: Doc Hollywood
• Bíró Péter: Leszámolás Kis-Tokióban
• Békés Pál: Delicatessen
• Tamás Amaryllis: Visszatérés a kék lagúnába
KÖNYV
• Takács Ferenc: Össz-kelet-európai szemle MOVEAST – 1.
ELLENFÉNY
• György Péter: A háború

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Tévémozi

BÚÉK

Karcsai Kulcsár István

Papírtrombiták zsivaja és pezsgődurrogás mögött a Szilveszter mindig egy kis számvetés is, a nagy önvizsgálatok, fogadalmak ideje. A film három mérnök hőse kezdetben talán csak távoli sejtésként gyanítja mindezt. Úgy tűnik, minden rendben van: felívelő pályájuk, korrekt munkatársi és magánéleti kapcsolatuk, barátságuk. Aztán lassan az egész elferdül, szétesik. Nagyon józan és nagyon hideg nappalok következnek. Keserű film Szörény Rezső alkotása, de, korántsem lehangoló. Egyrészt, mert ha valami fontosat kimond, tudatosít az alkotó, a művészet régi törvényei alapján, az már nem lehet pesszimista. Másrészt ez a film annyi képi leleményt, apró és mégis fontos kis részletet tartalmaz, olyan elegáns, korszerű filmnyelven adja elő témáját, hogy hatásától nehéz szabadulni. Döntő tényező ebben a kitűnő, pózmentes, hiteles színészi játék is. Bujtor István, Esztergályos Cecília, Bodnár Erika, Bálint András, Meszléry Judit a formálódó gondolatokat, az alakok legbelsőbb világát mutatják meg nekünk, a legkorszerűbb módon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/05 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8216