KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/január
KRÓNIKA
• Takács Ferenc: Tony Richardson

• Jeles András: Küzdelem Napló
SPIKE LEE
• Turcsányi Sándor: New York fényei
FOLYTATÁSOS TÖRTÉNELEM
• Szilágyi Ákos: Tévé-Borisz és Videó-Misa Folytatásos történelem (2.)
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: A DeMille-örökség Pordenone
ROSSELLINI
• Bikácsy Gergely: Vulkán, jégcsap, könnyek Rossellini és a Stromboli
KRITIKA
• Spiró György: Egy műfaj, ami nincs Száműzöttek
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Rosalie vásárolni megy
• Turcsányi Sándor: Hamis a baba
• Schubert Gusztáv: Kősikoly
• Kovács András Bálint: A Halászkirály legendája
• Hegyi Gyula: Harley Davidson és a Marlboro Man
• Fáber András: Csak egy lövés
• Sneé Péter: Doc Hollywood
• Bíró Péter: Leszámolás Kis-Tokióban
• Békés Pál: Delicatessen
• Tamás Amaryllis: Visszatérés a kék lagúnába
KÖNYV
• Takács Ferenc: Össz-kelet-európai szemle MOVEAST – 1.
ELLENFÉNY
• György Péter: A háború

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tank Girl

Hungler Tímea

Egy film a Music Television napi dózisain felnőtteknek. Vigyázat: nem felnőtteknek! Ők ugyanis nem értenék azt a szövevényes utalásrendszert, amely az MTV műsorstruktúrája, valamint a Tank Girl című akció-vígjáték műfaj megjelölésű amerikai film képvilága között fennáll. Az összefüggések kibogozásához MTV-n edzett beavatottak szükségeltetnek. Olyanok, akik pár másodperces részletekből ráismernek a klasszikus videókra, kívülről fújják a szociális reklámokat, és gyermeki elragadtatottsággal adóznak Jean-Paul Gaultier legújabb ruha-perverzióinak.

Tank Aranka történetében a punk-díva küllemű Lori Petti harc- és szexedzett katonalányt alakít 2033-ban. Az elsivatagosodott Földön kegyetlen küzdelmet folytat a vízért. Barátait – az ínséges időkre való tekintettel – a Vízhivatal ipari célokra használta fel: vizet nyert belőlük. A történtek hatására Aranka bekeményít; tankot szerez, hogy válaszolhasson az élet kihívásaira. Ha öl, csak a gonoszt; ha beszél, csak hülyeségeket. Ideológiáját tekintve: hiperliberális, anti-rasszista, és, mint ezt egy kenguruval szövődő szerelme bizonyítja, állatbarát. Akárcsak az MTV.

A zenecsatorna, valamint a rajzfilm és a hagyományos mozi ötvözéséből született amerikai opusz összefüggéseinek taglalása után csupán egyetlen, talán nem elhanyagolható különbségre kell még a figyelmet felhívni. Az előbbi nézhető, az utóbbi: nézhetetlen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/07 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=915