KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/február
KRÓNIKA
• N. N.: Joe Pasternak Magyar producer Hollywoodban
• Molnár Gál Péter: Kinski
MAGYAR MŰHELY
• Grunwalsky Ferenc: A barlanglakók élete Képeink története
• Báron György: Sok cinkos van szerte a világon Beszélgetés Konrád Györggyel és Makk Károllyal
• Szomjas György: Roncsfilm Forgatókönyv-részlet
GREENAWAY
• Balassa Péter: Prospero lapozgat és vonul
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Helmer Nóra Hollywoodba megy Greta Garbo
• György Péter: Finom kardigánok Twin Peaks (I-VIII.)
KRITIKA
• Spiró György: Illúziók fogytán A hold hangja
• Márton László: A történelem elvonul Könyörtelen idők
• Békés Pál: Na most mi van? Zsötem

• Kéri László: Pipacsok a fóliában Mi történt velük?
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: A hercegnő és a kobold
• Boros József: Szerelmes szívek
• Békés Pál: Visszakézből
• Turcsányi Sándor: Krumplirózsa
• Koltai Ágnes: Meghalsz újra
• Nagy Gergely: Marhakonzerv akció
ELLENFÉNY
• Kovács András Bálint: A legszomorúbb tévéműsor

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Ollókezű Edward

Tamás Amaryllis

 

Ollókezű Edward, a rejtélyes szörnyember, a bizarr kobold legalább annyira zavarba ejtő jelenség, mint amennyire meghatározhatatlan a műfaja ennek az ifjúsági fantasztikus filmnek titulált érzelmes amerikai szupergiccsnek. Lesz, aki a gyerekmesébe oltott „humoros” horrort végigborzongja..., az jár jobban, aki a filmet „visszájáról”, a horror fanyar paródiájaként szemléli végig. Mert felvonul itt tücsök és bogár: a titokzatos tudósfeltaláló, aki a tökéletes embert laboratóriumában kívánja előállítani; az Avon-kozmetikumok ügynöke, „a tipikus amerikai háziasszony” Jacky Kennedy elhíresült tokkalapjában; szóba kerül az aerobic, a víz-ágy, a Nagy Avon Kézikönyv; van szerelem és csalárdság, nagylelkűség és megbocsátás, napsugár és hópehely-szállingózás. Az ötletbörze féktelenül burjánzik: a buxusnyíró  kertészből  a kutyaszépségszalon pótolhatatlan munkatársán át, a női frizurák mesterévé, legvégül jégszobrokat ihletetten faragó művésszé váló „kis gyártási hibás” Edward ollókeze Olló-Stradivariként csattogja végig a történetet...

Erre szokták mondani, hogy olyan borzasztóan rossz, hogy szinte már jó.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/06 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4146