KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/február
KRÓNIKA
• N. N.: Joe Pasternak Magyar producer Hollywoodban
• Molnár Gál Péter: Kinski
MAGYAR MŰHELY
• Grunwalsky Ferenc: A barlanglakók élete Képeink története
• Báron György: Sok cinkos van szerte a világon Beszélgetés Konrád Györggyel és Makk Károllyal
• Szomjas György: Roncsfilm Forgatókönyv-részlet
GREENAWAY
• Balassa Péter: Prospero lapozgat és vonul
TELEVÍZÓ
• Molnár Gál Péter: Helmer Nóra Hollywoodba megy Greta Garbo
• György Péter: Finom kardigánok Twin Peaks (I-VIII.)
KRITIKA
• Spiró György: Illúziók fogytán A hold hangja
• Márton László: A történelem elvonul Könyörtelen idők
• Békés Pál: Na most mi van? Zsötem

• Kéri László: Pipacsok a fóliában Mi történt velük?
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: A hercegnő és a kobold
• Boros József: Szerelmes szívek
• Békés Pál: Visszakézből
• Turcsányi Sándor: Krumplirózsa
• Koltai Ágnes: Meghalsz újra
• Nagy Gergely: Marhakonzerv akció
ELLENFÉNY
• Kovács András Bálint: A legszomorúbb tévéműsor

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Éden akció

Farkas Ágnes

 

Ez a film arról szól, hogyan próbálja egy második világháborús elit-kommandó elütni a németek kezéről a pusztító csodafegyver előállításához szükséges uránt.

A téma több nyugati és szocialista filmes feldolgozása ismert nálunk. Az ilyen film akkor sikeres, ha bőkezűen méri a fordulatokat, izgalmas képsorokat, vagy ha a múlt és jelen bizonyos metszéspontjainak felmutatása révén eltöprenghetünk, ha a történelmi korról alkotott képünket hiteles művészi eszközökkel formálja az érdemes alkotó.

Az Éden akció nem szuperprodukció. Minden szempontból szerény vállalkozás. Sem pergő, lebilincselő történettel, sem elgondolkodásra sarkalló adalékokkal nem szolgál. Megelégszik azzal, hogy az unt sztereotípiák egy részét száműzi – túlontúl is lelkesen: ahol lehet, önmaguk ellentétébe fordítja, azaz: továbbra is hangsúlyozza azokat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/04 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5566