KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/június
POSTA
• Ács Miklós: Kedves Filmvilág!

• Dániel Ferenc: Mister Úriember A Hitchcock-kennel
SOROZATGYILKOSOK
• Varga Zoltán: Rémület-kommersz A pszichológus szemével

• Bikácsy Gergely: Zazie, a kívülálló Louis Malle lidércfényei
• Ardai Zoltán: Sweet Movie Niagara kanális
• Fábry Sándor: Ödi-papi A hús
1895–1995
• Schubert Gusztáv: Lassított lónézés Székely Bertalan, az ősfilmes
• Beke László: 16 kocka igazság
• Székely Bertalan: A mozgás hogyan látszik?

• Lajta Gábor: A film újra meg újra A moziról beszél: El Kazovszkij
MAGYAR FILM
• Ozsda Erika: Főiskolai legenda Tanítványok Szőllősy Éváról
ANIMÁCIÓ
• Antal István: Donald kacsa magyar hangja Beszélgetés Michael Alexander Mehlmann-nal
KRITIKA
• Marton László Távolodó: Rock-bizarr David Bowie és a marsbéli pókok
• Hegyi Gyula: Magyar mártírium Lefegyverzett ellenséges erők I–II.; Magyar nők a Gulágon I.
• Békés Pál: A pinty hallgat A csalás gyönyöre
KÖNYV
• Ardai Zoltán: Hirsch Tibor: Bosun! Greenaway-jegyzetek
• Kelemen Sándor: Berkes Ildikó: Kurosawa Akira
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: My Girl (Az első szerelem)
• Hegyi Gyula: Grand Canyon
• Koltai Ágnes: Az Oroszország Ház
• Mattesz Mónika: Őrült szafari
• Turcsányi Sándor: Coming out
• Sárközi Dezső: Tini nindzsa teknőcök II.
• Asbóth Emil: A prosti

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Egy becsületbeli ügy

Turcsányi Sándor

 

Tiltakozom!

Bőrharisnya és bőrfejűek után a bőrösök egy újabb csoportja igyekszik szolidan belekavarni unalmas hétköznapjaink megszokásába: nyakunkon a bőrnyakúak. Magyarán a gyalogos tengerészek, a tengerészgyalogosok. Régi sikereik színhelyére térnek vissza, újra Kubában látjuk őket. Mielőtt bárki is izgalomba jönne, most egy másik disznóságról van szó.

 

Tiltakozom!

Mi, reszkető kezű, titkon zacskóból kiflit csipegető, idős nénikék, ím megint összejöhetünk, s kedvünkre kíváncsiskodhatunk. Hogy is volt az, amikor a nyakára tette a kezét, s ily módon akadályozta lélegzetvételét? Elhagyott nagymamák, most nem a Markó utcai tárgyalóteremben találkozunk, hanem a moziban.

 

Tiltakozom!

Bírósági filmek – mint a jelen dolgozat is – leggyakoribb fordulata. Az ügyész, az ügyvéd kiáltja minduntalan: olyan tettenérő ipiapacs. Ám mit tehet a néző? Ha ő protestál, hírhedett vérbíráknál százszorta zordabb jegyszedő nénikkel találja szemben magát. Így számára csak a polgári engedetlenség már bevett moziformái maradnak: dupla adag rágógumit ragaszt a szék karfájának alsó lapjára, avagy dühében lenyeli a szotyolahéjat (kontra-éhségsztrájk).

Röviden tehát, a parodisztikus Tom Cruise (minden amerikai férfisztár karikatúrája: figyeljék a száját!), a szellemes Demi Moore (különös tekintettel a tarkójára bukó buja tincsre) és az unalmas Jack Nicholson kalandjai a tárgyalóteremben.

Világ nagymamái, maradjatok a Markó utcában!


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/02 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1196