KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Théo Angelopoulosz Budapesten
• N. N.: A Cahiers filmjei
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Erotikus ideálok Superman

• Bikácsy Gergely: Éjszakák belsőben Carax, Pialat
• Gaál István: A bizonytalanság dramaturgja Antonioni
• Kovács András Bálint: Az ajtót nem kell kinyitni Beszélgetés Jancsó Miklóssal
ANIMÁCIÓ
• Zalán Vince: Miért játszik velünk? Beszélgetés Jankovics Marcellel
• Dániel Ferenc: Az angyali követés filmje
• Haris László: Az angyali követés filmje
• Orosz István: Az angyali követés filmje
MAGYAR FILM
• Forgács Éva: Jarmusch szelleme kereket oldott Film és képzőművészet
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Szigonyország üzen Roncsfilm
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Bugsy
• Koltai Ágnes: Atlantisz
• Székely Gabriella: A hegyen túl
• Sárközi Dezső: Halálforgás
• Sneé Péter: Holtomiglan-holtodiglan
• Turcsányi Sándor: Vinny, az 1 ügyű
TELEVÍZÓ
• Hegyi Gyula: Nézni vagy nem nézni Vallási műsorok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Robert Altman hetvennyolc évesen is hiperaktív: alighogy elkészült a balettről szóló Társulat (Company), máris készíti elő Ultraviolet (Ibolyántúl) című filmjét, mely A játékos párdarabja lesz. Hollywood sötét titkai után az újabb véres szatíra célpontja a New York-i galériák belterjes világa. A másik terv: egy Mata Hari-film, Cate Blanchettel a főszerepben.

 

*

 

John Waters, a hajdani fenegyerek, „a rosszízlés pápája”, aki mostanában mintha inkább az amerikai magazinok kedvence lenne (legutóbb az Out lakáskultúra-rovatában kalauzolta végig az olvasókat elegánsan berendezett rezidenciájában), talán még nem adta fel végleg rebellis hajlamait. A készülő új Waters-film, a Szégyen gyalázat (Dirty Shame) szereplői kékgalléros szexmániákusok Baltimore munkásnegyedéből. „Mint mindig, most is olyan emberek a hőseim, akik normálisnak képzelik magukat, pedig képtelenek uralkodni az ösztöneik felett. Nem pornósztárokkal dolgozom, szereplőim amatőrök lesznek, mert a szexben mindig azok a legszebbek, akik nem is sejtik magukról, hogy szépek.”

 

*

 

A japán rajzfilm három nagymestere – Miyazaki Hayao (Chihiro), Otomo Katsuhiro (Akira) és Oshii Mamoru (Ghost in the Shell) – egyszerre kezdett új film forgatásába. Miyazaki maradt bevált varázsmotívumainál, főhőse újra egy bajba került kislány lesz, akit egy csúf varázslat öregasszonnyá változtat. Otomo Gőzfiúja (Steamboy) az ipari forradalom Angliájában játszódik gonosz szándékú összeesküvők között. Oshii pedig a Ghost in the Shell szexjelenetekkel fölturbózott folytatására készül.

 

*

 

Hosszú hónapokig tartó tesztvetítések és óvatos fesztiválpremierek után az év elején végre mozikba kerül az Adolf Hitler fiatalkorát bemutató amerikai játékfilm. A Max elsőfilmes rendezője, Memno Mejyes író (A Nap birodalma, Utolsó kereszteslovag) azután került a film élére, hogy eredetileg Spielbergnek szánt forgatókönyvét a sztárrendező erkölcsi megfontolások miatt visszautasította. A szerény költségvetésű független produkcióban Hitler szerepét John Cusack alakítja, aki a lehetőség kedvéért teljes színészi honoráriumáról lemondott.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2099