KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/november
KRÓNIKA
• Székely Gabriella: Könnyű-e filmrendezőnek lenni? Juris Podnieks halálára

• Reményi József Tamás: Ali én vagyok Fassbinder és más hazaárulók
• Bikácsy Gergely: Az utolsó ember Németorszag kilenc (új) nulla
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Orlando féltestvérei Velence
• N. N.: A 49. Velencei Fesztivál díjai
TELEVÍZÓ
• Turcsányi Sándor: Bohdalová térde Evald Schorm

• Gelencsér Gábor: A történelmi film vége Markéta Lazarová
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Videópalack Beszélgetés Hanák Gáborral
• Sipos Júlia: Kié a csőd? Beszélgetés stúdióvezetőkkel

• Timár Péter: Katarzis vasalás közben Mondino, a klipkirály
KRITIKA
• Báron György: Másnap Goldberg-variációk
• Zoltai Dénes: Zeneórák haladóknak Minden reggel
• Almási Miklós: Hollywoodi kövületek A játékos
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Apám dicsősége; anyám kastélya
• Turcsányi Sándor: Egyedülálló nő megosztaná...
• Bíró Péter: Mint a tűz
• Székely Gabriella: Paris Trout
• Sneé Péter: Fiúk (Boys)
• Schubert Gusztáv: Medicine Man
• Argejó Éva: Jöttem, láttam, beköltöztem
• Tamás Amaryllis: Isten veled, király

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Francia filmhét

N. N.

 

A budapesti Francia Intézet és a Budapest Film filmforgalmazó vállalat közös rendezésében 1989. június 8. és 14. között francia filmhét volt a Kossuth moziban a francia forradalom 200. évfordulója tiszteletére. A nagyteremben a franciák által előzetesen megküldött, mintegy nyolcvan alkotást tartalmazó ajánló jegyzékből kiválasztott hat filmet játszották (Andrzej Wajda Danton, Ernst Lubitsch Madame Du Barry, Richard Pottier Carolina, kedves, Bruckberger páter és Philippe Agostini Karmeliták párbeszéde, Jean-Paul Rappeneau Egy válás viszontagságai, és Ettore Scola A postakocsi című művét), míg a kisteremben francia nyelvű vetítéseket tartottak (sajnos, csak itt volt látható Ariane Mnouchkine néhány éve nagy sikerrel játszott remekműve, az 1789 is). Az összeállítás tudatosan a forradalom hatásának komplexitását, magánéleti vonatkozásait, olykor egyenesen árnyoldalait helyezte előtérbe, ezáltal aktuális tanulságok végiggondolására késztetve a nézőket. Érdekes jelenség, hogy míg Franciaországban (és Nyugat-Európában) a nagy történelmi eseményeket ábrázoló filmek a magaskultúrából lassan kiszorulnak a tömegkultúrába, a kelet-európai szellemi önvizsgálatnak változatlanul fontos elemét alkotják.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1989/08 63-64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5461