KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/december
KRÓNIKA
• Zalán Vince: Rolf Richter

• Kovács András Bálint: Tarkovszkij szellemi útja Két világ között: a persona
• Eörsi István: Időm Gombrowicz-csal Naplórészletek
RETROSPEKTÍV
• Molnár Gál Péter: Halálraítált viccek Jiddis filmek
TELEVÍZÓ
• Tillmann József A.: Kimondhatatlan, amint eltűnik vagy megmutatkozik Köz(bülső)játék

• Báron György: Az amatőrizmus diszkrét bája Negyedszázad független magyar filmjei
• Bakács Tibor Settenkedő: Jövőgyűjtés Intermediális Tanszék
CYBERVILÁG
• Schubert Gusztáv: A barbár jövő Ezredvégi fantázia
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Helsinki az egész világ Bohémélet
• Schubert Gusztáv: Kis kombinátorok A nagy postarablás
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Téli mese
• Báron György: Benzin, étel, szállás
• Koltai Ágnes: A navigátor
• Turcsányi Sándor: Micsoda csapat!
• Sneé Péter: Szűnj meg, Fred!
• Turcsányi Sándor: Fortress
• Sárközi Dezső: Bumeráng

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Gyűlölöm a színészeket

Tamás Amaryllis

Gérard Krawczyk első nagyjátékfilmje igazi bohóctréfa, önmagán gúnyolódó clown-trükk. És tiszteletteljes fintor is az amerikai filmművészet halhatatlan különcei előtt, akárcsak két korábbi rövidfilmje, A megmagyarázhatatlan fogalom (The Subtile Concept) és az Éjszakai gyilkosság (Homicide by Night). A történelem-cirkusz titokzatos figurái – a világszínház kitüntetett léthelyzetű bohócai, szomorú vagy agyafúrt csepürágói, gyilkos clownjai, sámánok és filmmágusok – kergetik egymást a sziporkázóan szellemes blődliben.

Hitchcock és Hawks hajdani forgatókönyvírójának, Ben Hetchnek a regénye szolgált dokumentumként a negyvenes évek Hollywoodja hiteles felidézéséhez. A kis karnevál szerepjátszóit, Pierrot-kat, Übeket, Cipollákat, Puntillákat, Godot-kat és Arlequineket – a filmmanézs francia porondművészei, Michel Galabru, Bernard Blier, Jean Poiret, Michel Blanc alakítják nagy komédiás kedvvel, s feltűnik néhány pillanatra a valamikori Selznick-birodalomban Claude Chabrol is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/10 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=583