KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/december
KRÓNIKA
• Zalán Vince: Rolf Richter

• Kovács András Bálint: Tarkovszkij szellemi útja Két világ között: a persona
• Eörsi István: Időm Gombrowicz-csal Naplórészletek
RETROSPEKTÍV
• Molnár Gál Péter: Halálraítált viccek Jiddis filmek
TELEVÍZÓ
• Tillmann József A.: Kimondhatatlan, amint eltűnik vagy megmutatkozik Köz(bülső)játék

• Báron György: Az amatőrizmus diszkrét bája Negyedszázad független magyar filmjei
• Bakács Tibor Settenkedő: Jövőgyűjtés Intermediális Tanszék
CYBERVILÁG
• Schubert Gusztáv: A barbár jövő Ezredvégi fantázia
KRITIKA
• Koltai Ágnes: Helsinki az egész világ Bohémélet
• Schubert Gusztáv: Kis kombinátorok A nagy postarablás
LÁTTUK MÉG
• Glauziusz Tamás: Téli mese
• Báron György: Benzin, étel, szállás
• Koltai Ágnes: A navigátor
• Turcsányi Sándor: Micsoda csapat!
• Sneé Péter: Szűnj meg, Fred!
• Turcsányi Sándor: Fortress
• Sárközi Dezső: Bumeráng

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Tévémozi

BÚÉK

Karcsai Kulcsár István

Papírtrombiták zsivaja és pezsgődurrogás mögött a Szilveszter mindig egy kis számvetés is, a nagy önvizsgálatok, fogadalmak ideje. A film három mérnök hőse kezdetben talán csak távoli sejtésként gyanítja mindezt. Úgy tűnik, minden rendben van: felívelő pályájuk, korrekt munkatársi és magánéleti kapcsolatuk, barátságuk. Aztán lassan az egész elferdül, szétesik. Nagyon józan és nagyon hideg nappalok következnek. Keserű film Szörény Rezső alkotása, de, korántsem lehangoló. Egyrészt, mert ha valami fontosat kimond, tudatosít az alkotó, a művészet régi törvényei alapján, az már nem lehet pesszimista. Másrészt ez a film annyi képi leleményt, apró és mégis fontos kis részletet tartalmaz, olyan elegáns, korszerű filmnyelven adja elő témáját, hogy hatásától nehéz szabadulni. Döntő tényező ebben a kitűnő, pózmentes, hiteles színészi játék is. Bujtor István, Esztergályos Cecília, Bodnár Erika, Bálint András, Meszléry Judit a formálódó gondolatokat, az alakok legbelsőbb világát mutatják meg nekünk, a legkorszerűbb módon.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/05 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8216