KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/január
KRÓNIKA
• Koltai Ágnes: Az olasz film ünnepe Premio Grolle D’Oro
GREENAWAY
• Lajta Gábor: Világszertár
ANGELOPULOSZ
• Fáber András: Odüsszeusz újra tengerre száll Beszélgetés Theo Angelopulosszal
MAGYAR FILM
• Sipos Júlia: Virágnyelvtan Beszélgetés Simó Sándorral és Szabó Istvánnal
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Forgách András: Halott tőzsdeügynök a múzeumban Az új ártatlanság az amerikai filmben
MARLENE DIETRICH
• Molnár Gál Péter: Moll Flanders szépunokája
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: Vihar előtt Pordenone
KRITIKA
• Ardai Zoltán: Madridi szőke Tűsarok
• Koltai Ágnes: Törtszív úrfi Hollywoodi lidércnyomás (Barton Fink)
• Turcsányi Sándor: Álomszonáta Otthonom, Idaho
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A fűnyíró ember
• Schubert Gusztáv: Krapatchouk
• Sneé Péter: Semmit a szemnek!
• Fáber András: Superman III.
• Barotányi Zoltán: Oroszlánszív
• Sárközi Dezső: Jól áll neki a halál
• Turcsányi Sándor: Dili-vízió
• Sneé Péter: Őrjítő vágy

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hófehér és Rózsapiros

Harmat György

A Grimm-mese nyomán készült filmben egy hercegi testvérpár (Michael és Andreas) száll szembe a gonosz hegyi szellemmel, aki megszállottan őrzi kincseit a tárna mélyén. Harcukban szerelmeik, Hófehér és Rózsapiros, segítik őket.

A fiatal főszereplők kedvesen jellegtelenek, mégis alkalmasak lennének arra, hogy érdeklődéssel figyeljük történetüket. Kényes dolog azonban a meséi hitelesség: létrehozására valószínűleg éppúgy nem megfelelő az a naturalista részletezés, amely e film sajátja, mint a teljesen elvont, élettelen stilizálás. Hiába a szép tájak szép fényképezése, a kellemes zene, az ügyes cselekményvezetés, ha az aprólékos ábrázolás nehézkességbe fullad. Ha a medvévé változott hercegről lerí, hogy medvebőrbe öltöztetett ember. Ha a küzdelem tétjét a hegyi szellemet alakító színész túlzó, „kulisszahasogató” játéka csökkenti.

Végül is végignézhető Hófehér és Rózsapiros históriája. Csak éppen a gyerekek átlagon felüli mesét érdemelnének végre, nem pedig éppen csak átlagosat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/04 42. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7493