KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/február
POSTA
• Peternák Miklós: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Balassa Péter: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jancsó Miklós: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Kósa Ferenc: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Herskó János: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jankovics Marcell: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Schubert Gusztáv: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Lengyel László: A megőrzés láza Kordokumentum
SPIKE LEE
• Békés Pál: Én fekete vagyok, te meg fehér A Malcolm X amerikai premierjéről

• Földényi F. László: Felhőtlen álmok nyomasztó világa Német ideológiák
• Szilágyi Ákos: Privátsztálin Joszif Visszarionovics Tarzan
FESZTIVÁL
• Báron György: Don Quijote nekiront a vetítővászonnak Szaloniki
• Létay Vera: A szó Izsák szava Genf
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rossz nyelvek Meztelen ebéd
• Dániel Ferenc: A Ford T-modell Egerek és emberek
• Báron György: A befáslizás művelete Erózió
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Nincs bocsánat
• Fáber András: 1492
• Barotányi Zoltán: Komputer-kémek
• Barotányi Zoltán: Dől a le!
• Turcsányi Sándor: Egy becsületbeli ügy
• Sneé Péter: Puszta acél
• Tamás Amaryllis: Tini krimi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Szívinfarktus következtében elhunyt Jean-Yves Escoffier. A kiváló operatőr, aki pályáját Leos Carax alkotótársaként kezdte, s a Good Will Hunting, a Betty nővér és a Gummo operatőreként lett világhírű, épp Wong Kar-wai sci-fi munkája, a 2046 forgatásán dolgozott és részt vett volna Az ördögűző új epizódjában is.

 

*

 

Danny Boyle legújabb filmjét kizárólag gyermekszereplőkkel forgatja: a Millions története az euro bevezetése előtti napokban játszódik, épp karácsony idején, amikor a maroknyi főhős kénytelen minden áron megszabadulni több millió illegálisan szerzett fonttól.

 

*

 

Roger Avary (A vonzás szabályai) miközben második Bret Easton Ellis-adaptációját, a Glamoramáját forgatja, a Gala Dalí című film előkészületeibe is belefogott: a szürrealista festő és fenomén szerepére kiszemelt Adrien Brody (A zongorista) Oscar-díja sokat lendíthet a produkción.

 

*

 

Harold Pinter leporolni készül Mankiewicz méltatlanul elfeledett bűnügyi remekét, A kopót (Sleuth, 1972). A csavaros történethez jobban illenék az Egérfogó cím: egy híres krimiszerző (Michael Caine) felbéreli felesége gyanútlan szeretőjét (Jude Law), hogy hajtson végre álbetörést a villájában. Rajta veszt, a bestselleríró inkább „tárgyi bizonyítéknak” használja bűntársát a biztosítási csalásban, és lelövi, ám hamarosan rajta is beteljesedni látszik a végzet: egy élesszemű nyomozó érkezik a villába.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2377