KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/február
POSTA
• Peternák Miklós: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Balassa Péter: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jancsó Miklós: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Kósa Ferenc: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Herskó János: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jankovics Marcell: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Schubert Gusztáv: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Lengyel László: A megőrzés láza Kordokumentum
SPIKE LEE
• Békés Pál: Én fekete vagyok, te meg fehér A Malcolm X amerikai premierjéről

• Földényi F. László: Felhőtlen álmok nyomasztó világa Német ideológiák
• Szilágyi Ákos: Privátsztálin Joszif Visszarionovics Tarzan
FESZTIVÁL
• Báron György: Don Quijote nekiront a vetítővászonnak Szaloniki
• Létay Vera: A szó Izsák szava Genf
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rossz nyelvek Meztelen ebéd
• Dániel Ferenc: A Ford T-modell Egerek és emberek
• Báron György: A befáslizás művelete Erózió
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Nincs bocsánat
• Fáber András: 1492
• Barotányi Zoltán: Komputer-kémek
• Barotányi Zoltán: Dől a le!
• Turcsányi Sándor: Egy becsületbeli ügy
• Sneé Péter: Puszta acél
• Tamás Amaryllis: Tini krimi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Végképp eltörölni

Hungler Tímea

Hősünk – az egykori trónfosztott szépségkirálynő, Vanessa Williams koronatanú. Komoly hadi titkok tudora, kinek púderkompaktja terhelő adatoktól teljes CD-romot rejt. Vonzza is a bajt rendesen. Ahová formás lábait beteszi, ott a bérgyilkos a parlagon is megterem. Védelmét a tárgyalásig az elsőszámú FBI-kommandó-király látja el, egy több mint testőr, valóságos élő pajzs: Arnold Schwarzenegger. Arnie tudja mi a dörgés. Egyik kezében ekeszarv, másik kezében hőérzékelő automata ágyúnaszád; csípőből tüzel, lábbal tipor és mindeközben gondolkodni sem felejt el. Ez utóbbi nem is árt; filmünkben dúl az ármány: a Cég lepaktált a főcsecsen terroristával, Alekszej Grigorjeviccsel vagy Grigorij Alekszejevicesel.

Célszerű hát a szép Vanessát pudriéjával egyetemben biztonságba helyezni a kínai halárusnál. Arnie csipogóját azonban lehallgatják, így hiába a megbeszélt találka a majomháznál, már minden bokor alján gubbaszt egy-két korrupt szövetségi. A mi fiunkat viszont nem olyan fából faragták! Lélekjelenlétét bizonyítandó szétlő egy terráriumot, megosztva a munka javát egy aligátorral. Hiába: egy Schwarzeneggert nehéz végképp eltörölni.

Ami a fegyverarzenál mellett elsősorban a hajdani body-builder fejlett öniróniájának köszönhető. Ezen aprócska tulajdonság emeli legújabb filmjét a nézhető kategóriába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/09 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=347