KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/február
POSTA
• Peternák Miklós: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Balassa Péter: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jancsó Miklós: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Kósa Ferenc: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Herskó János: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jankovics Marcell: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Schubert Gusztáv: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Lengyel László: A megőrzés láza Kordokumentum
SPIKE LEE
• Békés Pál: Én fekete vagyok, te meg fehér A Malcolm X amerikai premierjéről

• Földényi F. László: Felhőtlen álmok nyomasztó világa Német ideológiák
• Szilágyi Ákos: Privátsztálin Joszif Visszarionovics Tarzan
FESZTIVÁL
• Báron György: Don Quijote nekiront a vetítővászonnak Szaloniki
• Létay Vera: A szó Izsák szava Genf
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rossz nyelvek Meztelen ebéd
• Dániel Ferenc: A Ford T-modell Egerek és emberek
• Báron György: A befáslizás művelete Erózió
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Nincs bocsánat
• Fáber András: 1492
• Barotányi Zoltán: Komputer-kémek
• Barotányi Zoltán: Dől a le!
• Turcsányi Sándor: Egy becsületbeli ügy
• Sneé Péter: Puszta acél
• Tamás Amaryllis: Tini krimi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Júniusi számuk...

Bánk Melinda

 

Júniusi számuk egyik érdekes összeállításának tartom a magyar és külföldi filmkönyvkiadással foglalkozó anyagukat. Két megjegyzésem van csupán. Az egyik, hogy még többet s még gyilkosabban lehetett volna írni a magyar könyvkiadók filmkönyvek iránti bizalmatlanságáról, merev elzárkózásáról. Jellemző, hogy az egyik legkelendőbb filmkönyv-sorozatot nem „igazi” kiadó, hanem a Filmtudományi Intézet és a Népművelési Propaganda Kiadó adja ki. (Ez utóbbi egyébként jól tenné, ha riasztó, az ötvenes évek képzetét keltő nevét – legalább kiadványai címlapján – megváltoztatná.) Jellemző, hogy a Gondolat Kiadó Szemtől Szemben sorozatának filmkönyvei közül majdnem mindegyik elfogyott villámgyorsan, a nyilatkozó szerkesztő szerint mégsem volt elég érdeklődés. Most a könyvhéten is bárki megállapíthatta, hogy a magyar kulturális életben a könyvkiadás az egyik legdicsérhetőbb, legsikeresebb, legigényesebb „ágazat”. Épp ezért riasztó és tűrhetetlen a filmkönyvek áldatlan helyzete. Lapjuk helyesen tette, hogy – ha túlzott udvariassággal is – megpiszkálta ezt a témát. – Másik észrevételem a külföldi filmkönyvekkel kapcsolatos. Miért nem írnak hosszabban az olasz filmkönyvekről, hiszen közismert, hogy egész Európában talán az olasz filmkönyvkiadás a legfejlettebb?

 

Bánk Melinda

(Budapest)

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/07 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7021