KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/április
KRÓNIKA
• Peternák Miklós: Magánvíziók Japán videóantológia
• N. N.: Mediawave ’93 Győr
• N. N.: A Filmvilág-klubban
• N. N.: Kedves Olvasóink!
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Éj anyánk Filmszemle után
• Turcsányi Sándor: A vörös, a fekete meg a kék A fiatal magyar film
• Sipos Júlia: Egymásra nézve Nemzedéki beszélgetések
• Báron György: Tükröm, tükröm... Dokumentumfilm
• Dárdai Zsuzsa: Az ózdi dosszié Beszélgetés Almási Tamással
KRITIKA
• György Péter: A szemüveg komédiája Anna filmje
• Hirsch Tibor: A mosodás Minarik Csodaországban Hoppá
• Bakács Tibor Settenkedő: A hely szelleme Blue Box
• Gelencsér Gábor: Ideiglenes vadászmezők Indián tél

• Trosin Alekszandr: Oroszországból, Szerelemmel avagy Isten hozta a véres vurstliban Moszkvai moziban
• Földényi F. László: Angol melankólia Terence Davies
• Kozma György: A légy és a mézespohár Greenaway kisfilmjei
KRITIKA
• Takács Ferenc: Az élősdiség dicsérete Orlando
TELEVÍZÓ
• Bóna László: Dallas-univerzum A történetmondás mágiája
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Egy asszony illata
• Turcsányi Sándor: Az utolsó mohikán
• Barotányi Zoltán: Trespass
• Turcsányi Sándor: Öböl-akció
• Sneé Péter: Mondvacsinált hős
• Tamás Amaryllis: Több, mint testőr
• Sneé Péter: Ruby
• Sárközi Dezső: Úszó erőd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Vetélytársnők

Schreiber László

 

Szerelem, sport, vetélkedés, akarat, féltékenység, megannyi remek téma csakúgy, mint a barátság, a halál, elvágyódás, a suszterinasok élete, vagy bármi más. Leningrád, Szocsi éppúgy ideális helyszínek, mint New York, Katmandu vagy Kolozsvár. Egy irodalmi mű vagy egy film születése általában itt kezdődik, a téma és a helyszín megválasztásánál. Azokat a valamiket, amelyek ezen a ponton nemcsak kezdődnek, hanem véget is érnek, hamvába holt kísérleteknek szokás nevezni. Ebbe a kategóriába tartozik ez a szovjet film is, véget nem érő kajak- és szörfversenyeinek minden műtermi izgalmával együtt.

Egyre erősödik a gyanú bennem, hogy minden ország filmgyártásában vannak titkos parancsnak engedelmeskedő rendezők, akik lemondanak dicsőségről, hírnévről, még az alkotás öröméről is, hogy elfogadhatatlanul gyenge filmeket készítve, a rossz példa taszító erejével segítsék a művészet, az emberi kultúra ügyét. Ha szapulni halljuk őket, jusson eszünkbe, hogy nem dilettánsok ők, nem is pimasz fráterek, akik értelmi és érzelmi fogyatékos gyermeknek hisznek minket. Nem. Küldetést teljesítenek. Hősök.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/08 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5224