KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/április
KRÓNIKA
• Peternák Miklós: Magánvíziók Japán videóantológia
• N. N.: Mediawave ’93 Győr
• N. N.: A Filmvilág-klubban
• N. N.: Kedves Olvasóink!
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Éj anyánk Filmszemle után
• Turcsányi Sándor: A vörös, a fekete meg a kék A fiatal magyar film
• Sipos Júlia: Egymásra nézve Nemzedéki beszélgetések
• Báron György: Tükröm, tükröm... Dokumentumfilm
• Dárdai Zsuzsa: Az ózdi dosszié Beszélgetés Almási Tamással
KRITIKA
• György Péter: A szemüveg komédiája Anna filmje
• Hirsch Tibor: A mosodás Minarik Csodaországban Hoppá
• Bakács Tibor Settenkedő: A hely szelleme Blue Box
• Gelencsér Gábor: Ideiglenes vadászmezők Indián tél

• Trosin Alekszandr: Oroszországból, Szerelemmel avagy Isten hozta a véres vurstliban Moszkvai moziban
• Földényi F. László: Angol melankólia Terence Davies
• Kozma György: A légy és a mézespohár Greenaway kisfilmjei
KRITIKA
• Takács Ferenc: Az élősdiség dicsérete Orlando
TELEVÍZÓ
• Bóna László: Dallas-univerzum A történetmondás mágiája
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Egy asszony illata
• Turcsányi Sándor: Az utolsó mohikán
• Barotányi Zoltán: Trespass
• Turcsányi Sándor: Öböl-akció
• Sneé Péter: Mondvacsinált hős
• Tamás Amaryllis: Több, mint testőr
• Sneé Péter: Ruby
• Sárközi Dezső: Úszó erőd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Tangó, fantomok és Pénelope Cruz. Pedro Almodóvar új filmet forgat, a Volver (Visszatérni) két helyszínen, Madridban és Almodóvar szülőföldjén, La Manchában játszódik, és egy család asszonyai három generációjának történetét meséli el.

 

*

 

Rembrandt Éjjeli őrjárata filmre ihlette Peter Greenawayt. A történet középpontjában a híres festmény megfestése áll. A bemutatót a festő születésének 400. évfordulójára, 2006-ra tervezik.

 

*

 

Hollywoodban folytatódik a sikeres ázsiai filmek újrahasznosítása. Martin Scorsese a hongkongi kettősügynök-film, a Szigorúan piszkos ügyek adaptálására készül. Az új változatban a bostoni rendőrség ügynöke (Leonardo DiCaprio) egy ír-amerikai bandába épül be, miközben a gengszterek a rendőrök soraiba építik be a téglát (Matt Demon).

 

*

 

Cronenberg John Wagner (Dredd bíró) képregényéből forgat: hősét (Viggo Mortensen) azért fogják perbe, mert önvédelemből gyilkolt. Az Erőszakos történet befejezése után Cronenberg visszatér örök témájához, az emberi testhez. A Fájdalomcsillapító szép új világában a szépségipar lesz a vezető iparág, a plasztikai sebészet pedig a legnépszerűbb művészet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/05 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8240