KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/június
KRÓNIKA
• N. N.: Brouhaha Movie Fesztivál, június 10–19.

• Kovács András Bálint: Minden idők... Aranypolgár
• Bikácsy Gergely: A csecsemő nagykorúsága Orson és Othello
• Király Jenő: Amerikai kéjcirkusz Összehasonlitó szexuálesztétika
• Gelencsér Gábor: Kameratöltőkolt Fiatal francia filmesek
• Molnár Gál Péter: Esti lázak Francia vígjátékok
TELEVÍZÓ
• Tillmann József A.: Az idő hírarca Mozgóképújság
• Sneé Péter: Pimasz tévé Beszélgetés a Pesty Fekete Doboz Kft. tulajdonosaival
ANIMÁCIÓ
• Kovásznai György: Candide, a rajzfilmhős Műhelynapló
KRITIKA
• Békés Pál: „És akkor... és akkor... és akkor...” Forster és a film
• Forgách András: Lapok egy filmből James Ivory: Howards End
• Kozma György: Miért Alaszkába? Arizonai álmodozók
• Ardai Zoltán: Loeb itt járt Tom Kalin: Ájulás
• Schubert Gusztáv: Vakvarjúcska Szabó Ildikó: Gyerekgyilkosságok
• Gelencsér Gábor: Nyomtalanul Tóth Eszter: Nyomkereső
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: The Wanderers
• Békés Pál: Facérok
• Turcsányi Sándor: Káin ébredése
• Békés Pál: Halhatatlan szerelem
• Fáber András: Életben maradtak
• Turcsányi Sándor: A kéz, amely a bölcsőt ringatja
• Barotányi Zoltán: Hiába futsz
• Sárközi Dezső: Fenegyerekek
• Tamás Amaryllis: Hanta-palinta

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Briliáns csapda

Korcsog Balázs

 

A filmiparban is elkezdődött az ezredfordulóra való készülődés. A közelgő millennium előtt Jon Amiel és csapata egy új, „kétfelvonásos” akciófilmmel „tiszteleg”.

Az FBI nyomozói csapdába akarják ejteni az idősödő, ám még mindig aktív és hírhedt műkincstolvajt, Mac-et (Sean Connery), ezért felkérik a szintén rosszéletű, de gyönyörű luxustolvajnőt, Virginiát, hogy segítsen tőrbe csalni a titokzatos – és előrehaladott kora ellenére különösen férfias – rablót.

A film első felében hőseink Skócia sziklás partvidékén, Mac szolid várkastélyában készülnek fel első közös akciójukra. A terv: 1999 karácsonyán elrabolni a Londonban kiállított 40 millió dollárt érő ősi kínai aranymaszkot. Hősinknek a lézersugarak hálójával dacolva sikerül is a rablás, így üldözőik elől együtt menekülnek Malajziába – következő közös akciójuk helyszínére.

Kuala Lumpurban, a maláj főváros legmagasabb toronyházában található bank hőseink következő célpontja. A tét itt már 8 milliárd dollár, a módszer pedig bankrablás (a millennium éjszakáján) számítógéppel és kreditkártyával, hiszen – mint ahogy azt Mac egyszer meg is jegyzi – „hol van már a régi, nosztalgikus rablások aranykora?!” Az akció eredménye: fél siker. Virginia elmenekül. Mac pedig...

Magyar címével ellentétben a film távolról sem briliáns: jó alapötletből gyenge forgatókönyv alapján készült alkotást, szolid színészi teljesítményeket, mégis látványos, izgalmas és humoros jelenetekben bővelkedő produkciót láthatunk.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4526